התצלומים שנחשפו היום מראים מכונית שמרנית, בדיוק כפי שהיינו מצפים ממוצר של פולקסווגן. נא להכיר: המכונית החשובה ביותר של 2004, ואחת הכוכבות הבלתי-מעורערות של תערוכת פרנקפורט הקרובה. הגולף החדשה, דור 5. העיצוב, אם תשאלו אותנו, אפילו שמרני מדי, יותר מדי דומה לדגם היוצא. בפנים יש, כצפוי וכנדרש, שיפור ניכר במרחב לנוסעים, בזכות גידול בכל הממדים. הגולף 5 ארוכה מה-4 ב-5.7 ס^מ, רחבה ממנה ב-2.4 ס^מ וגבוהה ב-3.9 ס^מ. בסיס הגלגלים לא צוין אמנם אך בהנחה ההגיונית שהנתון זהה לזה של האודי A3 החדשה, מדובר ב-258 ס^מ, גידול של 6.5 ס^מ - ושלא במפתיע, מרווח הרגליים ליושבים מאחור גדל בדיוק בשיעור זה. מרווח הראש שלהם צמח ב-2.4 ס^מ. תא המטען מציע נפח של 347 ליטרים. בשלב ראשון יוצעו 4 מנועים: 1.4 ל' 75 כ^ס; 1.6 ל' בנזין הזרקה ישירה (FSI) עם 115 כ^ס, עם תיבה ידנית 6 הילוכים או אוטומטית; 1.9 ל' TDI עם 105 כ^ס; וגולת הכותרת – מנוע ה-2.0 ל' TDI החדש המשמש גם בטוראן: 16 שס', 140 כ^ס. מנוע זה יקבל את התיבה הרובוטית החדשה של פולקסווגן, DSG, בנוסף לתיבה ידנית 6 הילוכים. בהמשך יתווספו, כמובן, מנועים נוספים – הגולף היא באופן מסורתי הדגם עם מגוון המנועים הגדול ביותר בפולקסווגן. עם הגולף החדשה מקווה פולקסווגן לקבל ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני ריסוק NCAP, ולצורך כך מצויידת המכונית ה-6 כריות אויר תקניות, זאת בנוסף לציוד בטיחות כגון משענות ראש קדמיות אקטיביות, דוושות קורסות וכן הלאה. רשימת האבזור כוללת מזגן אלקטרוני מפוצל. ייצור הגולף החדשה ייחל בראשית 2004, וצפוייה לה הצלחה גדולה כמו של קודמותיה – באירופה, על כל פנים. הגולף לדורותיה היא מכונית הנוסעים הנמכרת בעולם בכל הזמנים, אחרי שעברה את החיפושית בשנה שעברה. מעל 22 מיליון מכוניות יוצרו עד היום.