יצחק אשל, העומד לסיים את תפקידו כמנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לא ברר מלים בכנס איגוד קציני בטיחות שנערך אתמול בשפיים. אשל התבטא בחריפות כנגד גורמים במשרד התחבורה המבקשים לבטל את משרת קצין הבטיחות. בהודעה שנמסרה מטעם איגוד קציני הבטיחות צוטט עוד אשל בנושא: "מזה יהיה הפקרות לא בטיחות", אמר. "הם לא מבינים שקצין הבטיחות זה לא תפקיד טכני. בעיות טכניות זה החלק הקטן, כי בעוד 10 שנים לא נצטרך מוסך. בסוף תמיד חוזרים לבעיה המסובכת של הגורם האנושי, מי שחושב שבדיקה חודשית לאוטו זה בטיחות – טועה. העיקר זה להתעסק עם הגורם האנושי, הנהג, שבא עם מצבי רוח מהבית, לא ישן טוב,רב עם אשתו... זה משפיע על ההתנהגות שלו בכביש, וקצין הבטיחות צריך לטפל בו." עוד מספרת ההודעה כי קצפו של אשל יצא על מסקנות ועדה בראשות עמי סגיס, שמונתה לבדוק את נושא קציני הבטיחות. הועדה קבעה שקצין הבטיחות הוא מקצוע מיותר וכי יש לבטלו לאלתר. על מסקנות וועדה זו (לה לא הסכימה ועדת לנגנטל כלל ועיקר), ועל התומכים במסקנותיה בתוך משרד התחבורה, התבטא המנכ"ל היוצא בצורה כה יוצאת-דופן. "כיום מועסקים כ-2,700 קציני בטיחות ב-1,800 חברות במשק", אומרת ההודעה. "קציני הבטיחות עוסקים בהדרכות, שמירה עקבית על תקינות כלי הרכב וטיפול בגורם האנושי." דברים נוספים בכנס נשאו דברים חזי יהלומי, מנהל גף קציני בטיחות בתעבורה, והד"ר משה בקר, יועץ לתחבורה ובטיחות בדרכים. שניהם תומכים בעמדתו של מר אשל וקובעים חד משמעית שתפקיד קצין הבטיחות חיוני מאוד בארגונים, הדבר מתבטא במיוחד במספר התאונות הרב של כלי רכב כבדים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות אשר אינם נמצאים בפיקוח קצין בטיחות: 86% מהמשאיות המעורבות בתאונות דרכים קטלניות שייכות לחברות שאינן מפוקחות. ד"ר בקר תמה על עצם הצגת השאלה אם קיים צורך בקיום קצין בטיחות בארגון. לטענתו לתאונות דרכים אין "הילה" והחברה מתייחסת לבעיות בטיחות באופן שונה מבעיות בטחון – למרות שיותר נהרגים בתאונות דרכים מאשר במלחמות ישראל. יעקב רוזנטל, יו"ר האיגוד, הוסיף שפעילות קציני הבטיחות מביאה לירידה במספר התאונות, ההרוגים והפצועים וזאת בהצלחה עקבית לאורך חמש-שש השנים האחרונות.