חברי עמותת הקארטינג בישראל הצטרפו הפעם לחוגגי יום העצמאות בדימונה והקימו אירוע משולב במנחת העיר, יחד עם מועדון הטיסנים ומכוניות השלט. בדרך-כלל במרוצי קארטינג בארץ לא מגיעים צופים רבים למעט בני משפחה וחברים של הנהגים. הפעם החשיפה היתה גדולה יותר היות והמרוץ נערך על ^הבמה המרכזית^ בעיר. למרוץ התייצבו 11 נהגים, שהבולטים (ואפשר לומר 'כרגיל'), היו נתן וקסלר, אלוף העונה הקודמת, טימו הירבי הטוען לכתר, ואלירן ביטון הטוען גם הוא. במקצים המוקדמים בלט במיוחד נתן וקסלר, אשר סיים טוב מכולם וזכה בזינוק לגמר מעמדת ה ^פול^. מרוץ הגמר סדר הזינוק אשר נקבע על פי תוצאות המקצים המוקדמים היה כדלקמן: וקסלר ב^פול^, הירבי שני, ביטון שלישי, אדרי רביעי, פריקאו חמישי, ויסלברגר שישי, בוריס שביעי, פינקלס שמיני, יוני תשיעי, סאייג עשירי וסוגר את הגריד במקום ה-11 יו^ר העמותה מוקי אדיב. עוד בטרם זינקו הנהגים למרוץ, נשמעו קולות הימורים פה ושם – ^וקסלר ינצח!^, ^טימו ייתן פייט לוקסלר כמו בימים הטובים^, ושאלירן מועמד רציני אף הוא. אין ספק ששלישיית החוד הבטיחה מרוץ מעניין. להזכירכם המסלול או יותר נכון המנחת בדימונה צר וארוך, מה שהקשה על הנהגים לבצע עקיפות מבלי לצאת משטחי המסלול. רוב העקיפות התבצעו בישורת הארוכה שבה בעיקר נתנו למנוע ^לדבר^. הזינוק עצמו (בתנועה ולא מהמקום) התבצע באמצע הישורת כשהפנייה הראשונה היא פניית היירפין שמאלית. מיד עם הזינוק מצליח וקסלר לשמור על המקום הראשון, כשהירבי וביטון אחריו. בהקפה השלישית הסדר נשמר כמו בזינוק, כשלקראת ההקפות הבאות השלישייה המובילה בורחת לשאר המתחרים ויוצרת פער די משמעתי על המקום הרביעי בו נמצא אדרי. גם הוא פותח פער מהמקום החמישי, שם התמונה אחרת לגמרי: על המקומות 5-7 מתנהל קרב מרהיב בין פינקלס, אדיב ויוני, אליהם מצטרף פריקאו. בחזרה למובילים, הירבי שתמיד כיף לראותו נוהג מנסה לעקוף את וקסלר, למרות תוואי המסלול הצפוף, מראה לוקסלר במהלך הישורת את האף של הקארט שלו, וממש בכניסה להיירפין מוותר מחוסר מקום. מאחור וממש צמוד נמצא ביטון שמנסה לעקוף גם כן אך נכנע לתנאי המסלול הצר. הקרב בעיצומו. אדרי שממוקם רביעי לאורך כל המרוץ נמצא די לבד ואף אחד לא מצליח לאיים עליו. אם המרוץ יסתיים בסדר הזה נראה כי אדרי יאלץ להסתפק במקום הרביעי – אם לא יהיו הפתעות. הפתעות? ועוד איך הפתעות. הירבי שלא התאמן ביום האימונים (יום שבת) לפני המרוץ סיפק מחזה נדיר וביצע ^ספין^. יש להבין, לראות את הירבי מסתחרר ועוד ללא שום ^עזרה^ בהחלט מחזה נדיר. מי שניצל זאת כמובן היה אדרי שעלה למקום השלישי, והפודיום נראה קרוב מתמיד. הירבי בינתיים הצליח להניע את הקארט והחל במרדף – מהמקום האחרון. הקרב על המקום החמישי המשיך לאורך כל המרוץ, בין פינקלס, יוני, אדיב ופריקאו. יוני שממוקם אחרי פינקלס מנסה לעקוף מהקו הפנימי של ההיירפין השמאלית, נוגע בצמיגים ומבצע ספין; הקארט כבה ויוני פרש. הקרב עובר לפינקלס שמוביל, אדיב ופריקאו, כשאדיב מנסה לעקוף את רן ללא הפסקה אך גם ללא הצלחה. בחזרה לחוד: היעדרו של טימו יצר פער משמעותי בין וקסלר לביטון, כשביטון לא אמר את המילה האחרונה. לקראת סוף המרוץ החל הירבי ^להפריע^ לוקסלר כסמן אחורי, מה שעיכב קלות את וקסלר ואיפשר לביטון לצמצם פערים. לאחר שהדגלים הכחולים הונפו פינה הירבי את הדרך, אלא שהעיכוב חיסל לגמרי את היתרון שהיה לוקסלר על ביטון. 2 הקפות לסיום הבחין ביטון כי יש לו סיכוי לנצח אם רק יצליח לעקוף את וקסלר, והחל לנסות ולצלול בקו הפנימי – אך ללא הועיל. הקפה אחרונה, וקסלר וביטון צמודים צמודים; השייקיינים האחרונים הצרים מאלצים את ביטון לנסוע מאחורי וקסלר ולא במקביל. קו הסיום מתקרב ו... ממש ^פוטופיניש^ וקסלר מנצח בהפרש זעום, ביטון מסיים שני, אדרי שלישי. בטקס חלוקת הגביעים ציין ראש עירית דימונה כי שמח לארח את עמותת הקארטינג ואף הוסיף כי הנהגים נתנו לתושבי דימונה ^אחלה הצגה^. מכאן ובשם היו^ר מוקי אדיב, עמותת הקארטינג הישראלי מודה לבעלי המנחת בדימונה, ולראש עירית דימונה על הפקת האירוע. תוצאות סופיות* 1. נתן וקסלר 2. אלירן ביטון 3. ירון אדרי 4. פריקאו 5. פינקלס 6. הירבי 7. בוריס. פ 8. אדיב * לפני בדיקת מנועים וערעורים: פרשו מהמרוץ: ויסלברגר, יוני.פ, סאייג דרוג מצטבר 1. טימו הירבי, 60 נק' 2. אלירן ביטון, 60 נק' 3. נתן וקסלר, 54 נק' 4. רן פינקלס, 35 נק' 5. ירון אדרי, 35 נק' 6. בוריס.פ, 25 נק' 7. יוני.פ, 19 נק' 8. אופיר ויסלברגר, 16 נק'