ראם-בו! - אוטו

ראם-בו!

לדודג‘ ראם SRT-10 יש 500 כ"ס: אם להגזים – אז כמו שצריך. קבלו בבקשה את הטנדר החזק ביותר בעולם, ראם עם לב של וייפר

טנדרים המיועדים לביצועים אינם דבר חדש עבור האמריקנים. סיפור האהבה האפי של האמריקנים עם הפיקאפ מוצא את ביטויו במגוון רחב של דרכים – כולל הנמכה, הקשחה ומנועים יורקי-אש, לא פחות מהגבהות וצמיגי-ענק. היצרנים עצמם מספקים את הרעב לטנדרים מיוחדים, ולא מהיום: אם נלך אחורה 35 שנים נמצא למשל את האל-קמינו 454SS, שבין היתר כיכב גם אצלנו לא מכבר; המספר 454, כדי שלא תהיה טעות, מסמל את נפח המנוע באינצ‘ים מעוקבים, ובעברית זה יוצא 7.4 ל‘ של V8 נוהם. אותו מספר בדיוק שימש לבדו ככינוי של טנדר-ביצועים של שברולט בראשית שנות ה-90, מפלצת של שני טון-פלוס על בסיס סדרת ה-C/K הגדולה, שוב עם מנוע V8 ענק שהגיע, בגרסתו החזקה ביותר, ל-255 כ"ס. GMC הלכה בינתיים לכיוון מעט שונה: על בסיס הסונומה דאז, הקטנה והקלה יותר, פותח ה"סייקלון" הדרמטי, עם מנוע V6 בנפח 4.3 ל‘ שקיבל הגדשת-טורבו והרבה חלקים שנלקחו מהקורבט. להבדיל מה-454, הסייקלון היה בעל הנעה כפולה שאפשרה לו להאיץ ל-60 מייל לשעה בפחות מ-5 שניות למרות שימוש בתיבה אוטומטית.
אחרי הצמד של GM הגיע תור פורד, עם ה‘לייטינינג‘ – גרסת ביצועים של ה-F-150, עם מנוע V8 מוגדש (5.4 ל‘ ו-380 כ"ס בגרסה האחרונה). תשובה חלקית של שברולט תגיע השנה עם גרסת SS של הסילברדו הגדול, עם הספק צנוע יחסית של 345 כ"ס. בתערוכת דטרויט הציגה פורד גרסת-קונספט של לייטינינג חדש וקיצוני עוד יותר, עם 500 כ"ס, על בסיס ה-F-150 החדש שהושק באותה תערוכה – אבל כאמור, רק כדגם קונספט.
ועכשיו דודג‘ הקדימה את פורד, ודוחפת את המעטפת הרחק קדימה. קבלו בבקשה את הראם SRT-10, הטנדר הסדרתי החזק ביותר אי-פעם. גרסת התצוגה שלו הוצגה לפני שנה בתערוכת דטרויט 2002; עכשיו, בתערוכת שיקגו, הושקה גרסת הייצור הסדרתית, שתצא לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית כדגם 2004.
המספרים של ה-SRT באמת מוגזמים. בחרטום הסופר-טנדר שוכן המנוע האימתני של הדור האחרון של הוייפר, V10 עם 8.3 ל‘, 500 כ"ס ומומנט של 72.5 קג"מ. באמריקאית זה יוצא יותר טוב – 505 אינץ‘ מעוקב, 500 כ"ס, 525 ליברה-רגל (ויש גם מערכת שמע מתקדמת עם 500 וואט, להשלמת הפיקנטריה המספרית). ההנעה אחורית כמו שצריך, והכוח מועבר דרך תיבה ידנית 6 הילוכים, שנלקחה גם היא מהוייפר. הטנדר כולו הונמך והוקשח, קיבל את הבלמים הגדולים ביותר המותקנים בטנדר סדרתי כלשהו, ומתגלגל על צמיגי פירלי מיוחדים במידות 305/40. אלו מותקנים על חישוקי-ענק בקוטר "22 – שוב, הגדולים ביותר בטנדר סדרתי כלשהו. עזרים אוירודינמיים מסייעים למראה כמו גם להתנהגות במהירויות של 240 קמ"ש ומעלה אליהם מיועד להגיע הראם-בו הזה.
לנו לא נותר אלא לשאול: מהו נתון צריכת הדלק? ומה הגדרת שווי השימוש?
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות