את הפורשה קאררה GT ראינו לראשונה כמכונית-קונספט מרשימה בתערוכת פריז 2000. זמן קצר לאחר מכן הודיעה הנהלת פורשה על החלטה להכניס מכונית-העל מעוררת הבלוטות לייצור סדרתי – ועכשיו ההבטחה ממומשת. בתערוכת ג‘נבה הקרובה תציג פורשה את המכונית הסדרתית לראווה לעיני הציבור, ובסוף 2003 תתחיל למסור את המכוניות הראשונות ללקוחות.
הקאררה GT שואבת רבות מעולם המירוצים, בו פורשה פעילה כל כך וגורפת הצלחות למכביר. המנוע עצמו מבוסס על מנוע שפותח ספציפית למירוצים; זהו V10 מסוג ‘עוקה יבשה‘ (Dry Sump), מונשם-אטמוספרית, שבגרסה החוקית-לכביש נפחו הוגדל מ-5.5 ל-5.7 ל‘. ההספק עומד על 612 כ"ס, כשהמומנט המרבי הוא 60.2 קג"מ! עם משקל נמוך של 1,380 ק"ג מאיצה ה-GT ל-100 קמ"ש מעמידה בתוך 3.9 שניות, מגיעה מ-0 ל-200 קמ"ש בתוך 9.9 שניות בלבד, והמהירות המרבית המוצהרת היא 330 קמ"ש.
לאותו נתון משקל אחראית, בין היתר, שיטה חדשה של ייצור המרכב, העשוי כולו מפלסטיק מחוזק בסיבי פחם (CFRP), כולל כל תת-השלדה. פורשה הגישה בקשה לרישום פטנט על שיטת הייצור החדשנית.
מהרבה בחינות מזכירה ה-GT את הפרארי אנזו. הספק המנוע קרוב (לאנזו 660 כ"ס), וכך גם המשקל (הפרארי שוקלת 15 ק"ג פחות). המבנה הבסיסי עם מנוע מרכזי זהה, כמובן, וכך גם הממדים – הפורשה יושבת על בסיס גלגלים של 2.73 מ‘ (אנזו: 2.65), אורכה 4.61 מ‘ (אנזו: 4.70), הרוחב הוא 1.92 מ‘ (2.03 באנזו) והגובה – 1.16 מ‘ בלבד (אנזו – 1.14 מ‘). הבדל אחד מהותי הוא בדלתות ובגג: דלתות הפורשה נפתחות באופן קונבנציונלי, והיא מצויידת בגג "טרגה". שני פנלים קלי משקל, רק 2.4 ק"ג כל אחד, פותחים את ה-GT לאויר הצח ומאוכסנים בתא המטען מלפנים.
דגש רב הושם על התכונות האוירודינמיות של המכונית, בעיקר כדי להשיג אפקט לחיצה כלפי מטה (Downforce) גבוה ככל הניתן מבלי שהדבר יעלה בגרר מוגזם. תחתית המכונית תוכננה בדומה למכוניות מרוץ טהורות, והיא מחופה כולה במשטח סיבי-פחמן עם תעלות זרימה ודיפיוזר אחורי, שתפקידו להגביר את אפקט היניקה.
הבלמים הקרמיים הם המילה האחרונה של פורשה; החישוקים, קלי משקל במיוחד, מיוצרים בתהליך חישול ייחודי, וזו הפעם הראשונה שנעשה בהם שימוש במכונית בייצור סדרתי. גם הצמיגים פותחו במיוחד עבור הקאררה GT, במידות 19-265/35 מלפנים ו-20-335/30 מאחור.
ה-GT תיוצר במפעל פורשה בלייפציג שבגרמניה והמסירות יחלו, כאמור, לקראת סוף 2003.