אם אתם חובבי שטח אמיתיים, קשה שלא להחרד ממגמת הריכוך והעידון השולטת כיום בעולם רכבי הפנאי. המונח "קרוסאובר", שמשמעותו הכלאת מספר סוגי רכב כדי לקבל מכונית "סגנון חיים", הפך להיות נפוץ אצל כל יצרן שמכבד את עצמו, ודומה כי השטח היחיד אותו מיועדות לצלוח המכוניות הללו הוא שטח אורבני, כשהן מאוכלסות במשפחות יאפיות לפי מיטב הדמיון של אנשי השיווק. ההרפתקה המסעירה ביותר שמיועדת לספק מכונית הקרוסאובר הממוצעת היא מקסימום גיחה לחוף הים, שם נדליק מנגל על גז ונרגיש שאנחנו בטבע. פחמים? שנלכלך את הידיים ונזהם את הסביבה? לפחות לפי ההשקפה של אנשי-שטח מסוקסים (וכמובן שגם אנחנו כאלה), ההגדרה הנכונה לרכבי-סגנון-חיים מצועצעים אלו צריכה להיות "רכבי חננה". על רקע המתקפה הבלתי-פוסקת של הלפלפמובילים הללו, מעודד להתקל מפעם לפעם במשהו שמזכיר לנו שגם בעולם רכבי השטח האמיתיים יש חידושים... או, לפחות, קצת תזוזה. אחת מרכבי התצוגה החריגים בתערוכת דטרויט היה מה שמוצג כאן – ה"FJ קרוזר קונספט" של טויוטה. ה-FJ פותח על-ידי שלוחת טויוטה בארה"ב, ומציג כיצד יכול להראות רכב-פנאי בסיסי ועממי-יחסית במחירו. גם ה-FJ, מה לעשות, מיועד ל"משפחות צעירות עם סגנון חיים אקטיבי", אבל הפעם אנחנו מדברים על מראה קרבי ויכולת שטח של ממש. העיצוב, כמו גם השם, שואבים השראה מרכב השטח המקורי והמיתולוגי של טויוטה, ה-FJ40. הבסיס המכני הוא כמו שאנחנו אוהבים – שלדת-סולם נפרדת עם סרן אחורי חי ומיתלים ארוכי מהלך עם וקפיצי סליל. חישוקי "20 נושאים צמיגים בקוטר נאה של "33. יש תיבת העברה עם Lo, כמו שצריך, ועל הפגוש הקדמי מותקנת כננת כדת וכדין. פנים הרכב מיועד לשרוד תנאי חיים קשים, ומציע הופעה תעשייתית. כמו בטנדרים רבים בארה"ב, בנוסף לשתי הדלתות הקדמיות הראשיות מותקנות דלתות "חצי" הנפתחות לאחור, לגישה למושבים האחוריים. הנתונים הטכניים המעטים שפורסמו מדברים על בסיס גלגלים של 2.70 מ', ואורך קומפקטי של 4.34 מ' (אך רוחב וגובה נאים של 1.92 ו-1.83 מ' בהתאמה); ומנוע V6 בנפח 3.4 ל' שטופל על-ידי מחלקת המירוצים של טויוטה, עם 250 כ"ס (אבל רק עם תיבה אוטומטית, מה לעשות).