מחיאות כפיים, בבקשה, למסואוקה. במשך כל הראלי עמד הנהג היפני, מנצח ראלי דאקאר הקודם, בצילו של סטפן פטרהנסל – למרות שהפער ביניהם היה זניח. אבל גם ימים ספורים לסיום הוא לא הרים ידיים, והסביר שהעסק לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה, כדורגל משחקים 90 דקות, הכדור הוא עגול, ושלא כדאי לספור את הכסף בבנק כל עוד הצ‘ק לא עבר.
אז תאמרו, ואולי בצדק, שמסואוקה קיבל את הנצחון על מגש של כסף, אבל עם תוצאות לא מתווכחים. העובדה היא שמסואוקה הצליח לנהוג ראלי שלם בלי לשגות, והוא זה שעומד בראש הפודיום. מבחינת מיצובישי, המשימה בוצעה: נצחון לפאג‘רו-אבולושן בראלי המסוקר ביותר בעולם, כבר בנסיון ראשון. אני מניח שאנשי השיווק של מיצובישי לא צריכים אותנו כדי לדעת איך לגזור קופון שמן מההישג. מה גם שלא רק המקום הראשון שייך להם, אלא גם שלושת הבאים אחריו.
אם נבחן את התוצאות לאור התחזיות המוקדמות, אין הפתעות מרעישות. קבוצת מיצובישי רבת הנסיון, עם אמינות מרשימה וצוות נהגים מצויין, הגיעה להצלחה כמעט מושלמת וחמישה מעשרת המקומות הראשונים (כולל הנהג הפרטי הטוב ביותר, מונטרדה הספרדי בפאג‘רו דיזל, במקום העשירי). שאר העשיריה הראשונה שייך בעיקר לניסאן ולפולקסווגן, כצפוי, עם שני נציגים לכל קבוצה. אצל שתי הקבוצות היו תקלות ובעיות, ובשני המקרים יש סיבה טובה לקוות לעתיד מוצלח עוד יותר. ארי ואטאנן, במיוחד, המחיש במחצית השניה של הראלי את הפוטנציאל הגלום בטנדר המדהים של ניסאן. קבוצת שלסר לא מימשה את הציפיות, כאשר אחרי הפרישה המוקדמת של הבוס עצמו הגיע, רק ימים לפני הסיום, תורו של הבאגי של סרוויה לשבוק. ומי הצליחו מעל ומעבר לציפיות היו הב.מ.וו X5-ים המדהימים עם מנועי הדיזל – דה מוויוס החזיק במקום השלישי בבטחה רוב הראלי עד שפרש, ואלפאנד הצליח היכן שאיש לפניו לא הצליח כאשר ניצח סטייג‘ בדאקאר עם רכב מונע דיזל.

דירוג סופי
1. הירושי מסואוקה (מיצובישי פאג‘רו אבו)
2. ז‘ן-פייר פונטניי (מיצובישי פאג‘רו), 1.52+ ש‘
3. סטפן פטרהנסל (מיצובישי פאג‘רו אבו), 2.16+ ש‘
4. קרלוס סוזה (מיצובישי L200 סטראקאר), 2.28+ ש‘
5. ז‘ינייל דה-ויליירס (ניסאן טנדר), 2.46+ ש‘
6. סטפן הנרארד (פולקסווגן טארק), 3.42+ ש‘
7. ארי ואטאנן (ניסאן טנדר), 4.26+ ש‘
8. יוטה קליינשמידט (פולקסווגן טארק), 8.17+ ש‘
9. לוק אלפאנד (ב.מ.וו X5 דיזל), 8.56+ ש‘
10. חוזה לואיס מונטרדה (פאג‘רו דיזל), +9.08 ש‘