קל לראות את הקשר המשפחתי ל-X5 בקוים העיצוביים של ה-xActivity, רכב הפנאי החדש שיוצג – כדגם תצוגה בלבד – בתערוכת דטרויט, בעוד פחות משלושה שבועות. יותר קשה לראות בתצלום את הגג הפתוח, אחד המאפיינים הבולטים של הרכב, אשר מוגדר על-ידי ב.מ.וו כ-Frame-structure convertible – דהיינו, הגג אמנם פתוח אך המסגרת המקיפה אותו נשארת, ומעניקה מראה קשוח (?) של רכב פנאי. קורות אורכיות מחוזקות מחברות בין קורות ה-A הקדמיות לחלקה האחורי של המכונית, מבטלות את הצורך בקורות B ו-C ובכך מותירות את הצדדים פתוחים לגמרי. העיצוב כולל גם שימוש מענין בגימור שונה לפאנלים השונים – בחלקו מבהיק ובחלקו מט, תוך שימוש גם בצבע המשנה את גווניו לפי סוג וכיוון האור הנופל עליו.
בפנים הרכב נעשה שימוש בחומרים עמידים ויוקרתיים גם יחד – שילוב מעניין של עור עם נאופרן. הפרט הטכנולוגי המעניין ביותר הם המושבים – הם עשויים חומר שפותח לאחורנה, הרגיש ללחץ והמאפשר התאמת המושב אך ורק על-ידי הפעלת לחץ על-ידי הנוסע, ללא צורך במנגנון מכני או חשמלי לכיוון.
בצד השימושיות וה"פעילות", שהרי ברכב סגנון-חיים עסקינן, פתיחת דלת תא-המטען שולפת החוצה באופן אוטומטי את תוכנו, לפריקה והעמסה נוחות יותר. מבחינת מערכת ההנעה אין חידושים – המנוע הוא השלושה-ליטר המוכר של ב.מ.וו (6 ציל‘, 231 כ"ס), והכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבה ידנית. חישוקי "18 נושאים צמיגים שמנים במידות 245/45 מלפנים ו-275/40 מאחור. לעומת זאת, מערכת בקרה אלקטרונית חדשה מספקת בקרת אחיזה לכל גלגל בנפרד, כולל אפשרות לנהיגת שטח של ממש – כך ב.מ.וו.
יחד עם ה-xActivity יוצגו בדטרויט גם דגמי סדרה 3 המעודכנת, וכן טכנולוגיות חדשות כגון פנסים קדמיים אדפטיביים ותאורת בלם דו-שלבית. כמו כן תוצג גרסת מונעת מימן של סדרה 7 החדשה, המכונה 745h.