אפילו מי שאינו מחובר לעולם רכבי ה-4x4 צריך להיות מחובר למכונת-הנשמה כדי להשאר אדיש להאמר HX, הקונספט המדליק שנחשף אתמול בארה"ב. החשיפה תוכננה במקור להתבצע בעוד מספר ימים, אבל חסידי האמר באתר יעודי לא יכלו כנראה להתאפק, וגילו הכל – תמונות והודעה מפורטת לעיתונות. עבור חובבי השטח, ה-HX נראה כמו חלום שהתגשם. המרכב בעל המראה הקשוח מתנשא גבוה מעל הקרקע, עם מרווח גחון של 32 ס"מ, לא פחות, בזכות צמיגי "35 (על חישוקי "20) ושימוש במיתלים עצמאיים קדימה מאחורה – אך עדיין מדובר בשלדת-סולם נפרדת, לשמח לבב ג'יפאים מסורתיים. בולמי זעזועים מתוצרת פוקס הותאמו במיוחד עבור דגם זה, כאשר המוט המייצב הקדמי ניתן לניתוק (עם שליטה חשמלית). למרות אותו מרווח גחון נדיב, התחתית כולה ממוגנת. ההנעה כפולה קבועה ונעזרת בדיפרנציאלים ננעלים קדימה ואחורה. עם אורך של 4.34 מ' בלבד, בסיס גלגלים של 2.62 מ' ואותו מרווח-גחון עצום, זויות המרכב לא פחות ממעולות: זוית גישה של 56 מעלות, זוית נטישה של 51 מעלות. הפגוש הקדמי כולל כננת, ויש ווי גרירה מובנים על הפגושים קדימה ואחורה – לצורך חילוץ כלי-רכב אחרים, כמובן. מנוע V6 הזרקה ישירה מהדור העדכני שכבר קיים בקאדילק CTS החדשה (304 כ"ס מ-3.6 ל') מספק כוח דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומותאם לפעולה עם דלק E85 ידידותי לסביבה. רוצים להרגיש את השטח באופן ישיר יותר? ה-HX מציע מרכב מודולרי המאפשר הסרת הגג הקשיח-שקוף, הסרת דלתות, ואפילו פירוק מגיני הבוץ מעל הגלגלים בעת הצורך. ההודעה לעיתונות כוללת, שלא כרגיל, נתונים טכניים מפורטים מאד, מה שמעלה את התקווה כי אולי יש תכניות לייצר את ה-HX. אנחנו, על כל פנים, מצביעים "כן" מהדהד.