עוד בטרם יבשה מקלדתנו על ההודעה אודות הפורסטר שפורסמה בארה"ב, וכבר אירע הצפוי – והמפקדה ביפן חשפה את הפורסטר היפני במלואו. כמעט. מפרט מלא אין עדיין, אבל יש שפע של תמונות, ודי הרבה מלים. ובכן בצד המכני מדובר כאמור בפורסטר בגרסתו היפנית (כפי שניתן ללמוד מהמראה הנוספת מצד שמאל, מלפנים), ולכן כל המנועים הם בנפח שני-ליטר, כולל גרסת הטורבו; הפורסטר האירופי יקבל מנועי טורבו בנפח 2.5 ל' כבעבר. הדור החדש של הפורסטר מקבל את פלטפורמת הדור החדש של האימפרזה/B3, ולכן לא מפתיע שבסיס הגלגלים גדל מ-2.52 ל-2.61 מ'. ברוחב נרשם גידול של 4.5 ס"מ, ובגובה – לא פחות מ-11 ס"מ; חלק מהגידול נובע משיפור במרווח הגחון, שמגיע כעת ל-21.5 ס"מ בגרסאות האטמוספיריות ול-22.5 ס"מ מכובדים בגרסת הטורבו. סובארו שמה דגש רב על שיפור תא הנוסעים ותנאי החיים שלהם, מבחינת השקט (בין היתר בגלל מרכב קשיח משמעותית), המרחב, ואופציות קיפול מושבים רבות ונוחות; בין היתר, ניתן לקפל את המושבים האחוריים בלחיצת כפתור, וניתן לפתוח את המושבים הקדמיים ליצירת משטח שטוח עם האחוריים, משהו שסובארו מספיק גאה בו כדי לפרסם שפע תמונות בענין. יש גם שלל תאי אחסון (הקונסולה המרכזית בין המושבים הקדמיים, למשל, מכילה מחשב נייד בגודל A4), ותא המטען מרוויח מהמעבר לעצמות עצה כפולות מאחור – למרות שאת זה הם אמרו גם על ה-B3, מה שלא ממש בא לידי ביטוי בשטח... הגישה לתא הנוסעים נוחה יותר בזכות שטח דלתות מוגדל וזויות פתיחה משופרת. בצד המכני המנועים עברו סדרה של שינויים קטנים וליטושים, כולל שיפור במומנט בסל"ד נמוך ובצריכת הדלק, ואנו פוגשים כאן את מערכת ה-SI-דרייב המוכרת לשינוי אופי ותגובות המנוע. גרסאות ידניות מצוידות במערכת סיוע לזינוק בעליה. המנועים האטמוספריים מקבלים את מערכת ה-AVCS (תזמון שסתומים משתנה) שאמורה להגדיל את ההספק, אם כי נתונים מספריים לא נמסרו. התיבות האוטומטיות אמורות להיות יעילות יותר ולשפר גם הן את צריכת הדלק.