בוקר שבת בחורשה קטנה על הכביש בין צומת טללים לשבטה, חלק מאנשי הצוות ספונים במכוניות עם חימום עובד כדי לנסות להתחמק מהקור הצורב בעוד אחרים מביטים במפות, מנסים לנחש בכמה בוץ יתקלו בערוצי הנחלים אותם יחצו, זכר לשיטפונות שסחפו את האזור רק יומיים קודם. לא מדובר אומנם בכמות גדולה של צוותים – תחרות אנדורו לאופנועים שנערכה במקביל גנבה חלק מהדו-גלגליים (כולל ערן וולנברג, המועמד התמידי לניצחון), הילל סגל בחו"ל וגם בקטגורית המשפחות נרשמה הענות נמוכה יחסית, אולי עקב מזג האוויר (שאחרי שהשמש סיימה להתעורר דווקא היה נעים ובהיר). אבל בקטגורית T2 ההתייצבות היתה כמעט מלאה, וכללה את כמעט את כל הטוענים לכתר – מה שהבטיח אקשן טוב. מהצד השני לא זינק לארוע אפילו באגי אחד, או בהגדרה הרשמית T1 2X4 – ארז אברמוב אומנם חזר מהכפור ונרשם, אך מקרה חרום משפחתי של אחד מאנשי הצוות הכריח את הקבוצה להתקפל עוד לפני הזינוק. לרגע עוד שקלתי לזנק עם הפוקוס המערכתית, מה שהיה מעניק לי גביע בוודאות, אבל האפשרות ירדה מהפרק אחרי שנזכרתי שצריך קשת התהפכות כדי להשתתף בקטגוריה... נו, אין מה לעשות – נחכה להזדמנות אחרת. החלק הראשון של המסלול, שאורכו הכללי 220 ק"מ, הוריד את הצוותים מהרכס של שבטה אל מעמקי נחל בוקר, ולא באופן מעודן במיוחד. כל הנהגים והרוכבים ציינו בסיום כי קטע זה היה אחד הטכניים והקשים ביותר בהם נתקלו בראלי אי פעם, כולל ירידה מדורדרת שזכתה לכינוי "נקודת אל חזור", פשוט משום שלדעת רבים לא ניתן היה לטפס אותו. היטיב לבטא זאת זיו אבידב, מי שניצח בקטגורית האופנועים "היו קטעים שזה היה יותר אנדורו מראלי, ראשון שני כל הזמן". והתוואי הטכני גם גבה קורבנות – מכניים לפחות. שי שמעוני, בתחרות בעיקר מול עצמו, סבל מתקר אחרי תקר ואיבד זמן רב; אלון אסולין קרע צינור בלם ונשאר ללא בלמים (בהתחלה חשד הצוות שהבלמים פשוט התחממות בירידות הקשות, אבל אחרי שנסיון לצנן את הבלמים בשלולית מים לא הניב את התוצאה הרצויה, התבררה התקלה האמיתית), מה שלא הפריע לו לסיים שני; בסופה של "דרך השטח" החליט הטרנספר החדש, שהותקן אחרי שהשני נהרס באירוע הקודם, שהוא יוצא לפנסיה מוקדמת – הם עוד המשיכו עם הנעה אחורית בלבד, עד שבעיה במנוע אילצה אותם לחתוך לסיום; הלנד-קרוזר של צוות אלקנה החזיר אחד הבולמים את נשמתו לבורא – והיו עוד רבים. למרות שפע התקלות, מספר הפרישות הכולל היה נמוך, ורב הצוותים הצליחו לחזור לנקודת הסיום בכוחות עצמם, גם אם לא כולם הצליחו לאסוף את כל נקודות הציון. בין הצוותים שלא הצליחו לסיים נמנה צוות טלאפרמה של ניצן שקל, שדווקא שרד את הקטע הקשה, אבל נתקע בהמשך בשל מנוע שדמם ולא יסף; גם יובל שרון, ממובילי קטגורית הטרקטורונים, נתקל בסדרת תקלות במערכת הניווט והדלק, ונאלץ לפרוש. אחרי שהשלימו את הירידה לנחל בוקר, הפך המסלול לקל יותר. החששות ממלכודות בוץ התבדו והתוואי חזר לנוע על צירים נוחים ומהירים יחסית. אולם שפע חריצי המים שהשאירו הגשמים האחרונים עדיין דרשו ערנות וזהירות, ולא מעט מזל, והאטו את הקצב הכללי. אחרי שהגיעו כמעט עד ירוחם והקיפו את רמת חובב, נתקלו המשתתפים במכשול אחרון בדמות נחל באר-שבע, שהגשמים האחרונים הותירו בו זרימה חזקה, ואח"כ קינוח בדמות שבילי החולות המהירים של אזור צאלים, שאחרי הגשמים הפכו לנטולי אבק ומהנים במיוחד. תוצאות: T1 1. שי שמעוני ואביב ספקטור, צוות גתוס/כל גדר/מיצובישי T2 1. גל שחם וארנון הלחמי, צוות מוטורוני 2. אלון אסולין ואייל עובדיה, צוות אוטוויק 3. איציק כרמי ואיל חטואל, צוות כרמי ג'יפ כללי 1. אריה סבן וערן גנה, צוות שרותי רכב אלקנה 2. צבי ואסף טננבואם, צוות הנדסת חלומות 3. איציק אסולין ובן לאוטבך, צוות אוטוויק ג'יפים חובבים 1. ערן ואיתי חן, צוות בילעם 2. אמיר בורשטיין, מורן יוסף וחגי זומר 3. יוסי אלמוגי, איתמר כהן אופנועים 1. זיו אבידב, צוות IRC 2. ברוך קורוניו 3. נפתלי דהן טרקטורונים מקצועי 1. מאיר יעקב, צוות טריפ טרקטורונים 2. ליאור אסולין 3. שלום בוארון, צוות טריפ טרקטורונים טרקטורונים חובבים 1. ששי חבשוש 2. בני יוסף 3. אסף ארצי