לכאורה השקת האודי A5 (לכתבת ההשקה), אינה אמורה להיות אירוע חשוב במיוחד עבור היבואן המקומי. אחרי הכל מדובר במכונית עם צפי מכירות של 50 כלים לשנה ומחיר התחלתי של כ-400,000 ש^ח עבור גרסת ה-1.8 ל' טורבו ועד 549,000 ש^ח ל-S5. אלא שאודי ישראל ניצלה את ההשקה להצגת תוכנית הגידול הגרנדיוזית בשוק הישראלי שבשיאה ייטול היבואן את ההובלה בתחום. כל זה הולך יד ביד עם תוכנית הצמיחה העולמית של אודי בעולם שמטרתה להביא את היצרן מאינגולשטאדט להובלת שוק היוקרה העולמי בשנת 2015. הקשר ל-A5 אינו מקרי. זו מכונית ראשונה בדור החדש של אודי שנשען על התוכנית האסטרטגית של היצרן שמגיעה עד 2015 ומכונה לכן רוט 15. וכאשר אייל גולדברט, מנהל אודי ישראל, מדבר על יישום התוכנית היומרנית בישראל הוא לא מהסס לשים את הקלפים על השולחן. ^אודי^ הוא אומר ^תרשום השנה מכירות של 900 מכוניות לעומת 750 ב-2006 והטיפוס הזה ימשך. היעד שהצבנו לעצמנו ב-2008 הוא מכירת 1200 מכוניות, ועד 2012 נגיע ל-2200 מכוניות^. אז גם מצפים באודי להפוך את הגלגל ^ב-2014^ אומר גלדברט ^נוביל את שוק היוקרה בישראל^. אז איך בדיוק מקווים באודי לעשות זאת. גולברט מספר על הצבת יעדים ברורה של היצרן לפיה אודי תצטרך להגיע בשנים הבאות למקום הראשון בקבוצה בשביעות רצון של לקוחות וגם בנאמנות. מעבר לכך יש תוכנית מפורטת לשדרוג הרשת ושינוי התפיסה באולמות התצוגה. אבל הקלף החשוב הוא הרחבת מבחר הדגמים של אודי מ-22 כיום ל-40 ב-2015. באודי ישראל לא מהססים לחשוף את התוכניות לשלוש השנים הבאות ולספר על דגמים שחלקם עוד לא פורסמו על ידי אודי העולמית באופן רשמי. עוד השנה יהיו מספר חידושים חשובים ובראשם כמובן ה-A4 שתגיע בסוף דצמבר (לכתבת ההשקה). אליה תצטרף ה-RS6 ואולי אפילו גרסת הקבריו של ה-A5, שטרם הוצגה בעולם. ב-2008 יצטרפו לרשימה ה-A3 קבריו וה-Q5, מכונית הפנאי העתידית והחשובה שתתחרה בב.מ.וו X3 ומרצדס GLK. ב-2009 יצטרפו ה-A7 מכונית קופה גדולה וה-A1 הקטנה, שתבוסס על הפולו ותביא את אודי לשווקים חדשים וזולים משמעותית. את הצגת הבקרוב שלה ראינו בתערוכת טוקיו. עוד חידוש מעניין ב-2009 תהיה כמובן ה-R3, רודסטר קטנה ויפהפייה, שתבוסס על מרכיבים מה-A3. חזית המכונית תזכיר במשהו את השוטינג ברייק, מכונית התצוגה של אודי מתערוכת טוקיו 2005. לסיום נציין שבזמן הקרוב המכוניות החשובה ביותר של אודי ישראל, מבחינת מכירות, תהיה ה-A4, הרכב המצליח ביותר של המותג בשוק המקומי. עיקר המבחר כאן יתבסס על גרסאות ה-1.8 ל' וה-2.0 ל' המוגדשות, וגרסת ה-2.0 ל' TDI. המחירים יחלו ב-280,000 ש^ח, ויהיו יקרים במעט מאלה של הדגם היוצא.