רוברט קרייג ^איוול^ קניוול נפטר ביום ו', והותיר מאחוריו אגדה. האיש ששרד את שבירת רוב העצמות בגופו נכנע למחלת כבד, ראות וסוכרת, והלך לעולמו בגיל 69. קניבל זכה לתהילה בעקבות הקפיצות הנועזות שביצע בשנות ה-60 וה-70, פחות בגלל עצם יכולתו לבצע את הקפיצות המטורפות שהגה ויותר בגלל הסיכון הגבוה שהיה כרוך בהם: קניוול לא ידע שובע והציב לעצמו אתגרים קשים יותר ויותר. ואכן, לעתים קרובות הסתיימו הנסיונות הללו בהתרסקויות ובשבירת עצמות, כמו בנסיון המפורסם הזה לקפוץ מעל המזרקות ב-Caesar's Palace בלאס-ווגאס, ב-1968. לימים עתיד היה בנו רובי, הממשיך בעקבותיו, לבצע בהצלחה את הקפיצה הזו אבל קניוול האבא, שביצע את קפיצותיו הראוותניות עם אופנועי הרלי-דייוידסון כבדים, לא הצליח – וכך זה נראה: נסיון כושל זה הותיר אותו עם עצמות רבות שבורות, כולל גולגולת ואגן, אך זה לא עצר אותו וזמן קצר לאחר מכן הצליח לדלג מעל לא פחות מ-52 מכוניות. היתה זו נכונותו להתייצב שוב ושוב בפני סכנת-מוות שהפכה אותו לכוכב אהוב. את הכינוי Evil קיבל בצעירותו, כאשר היה נער פרוע ופורע חוק. כפי שהוא תיאר זאת, באחד המקרים כאשר נעצר שהה עימו במעצר אדם בשם Knofel, שכונה על-ידי השוטרים Awful Knofel. אותם שוטרים הדביקו לרוברט הצעיר את הכינוי Evil שהתחרז עם שם משפחתו; מאוחר יותר הוא אימץ רשמית את הכינוי אך שינה את האיות ל-Evel כדי לרכך מעט את תדמיתו ולהפכה לפחות מאיימת. לקריירת הפעלולים פנה אחרי שהפסיק להתחרות במירוצי אופנועים בעקבות תאונה שוברת-עצמות, ב-1962. מן הסתם, הפחתת הסיכון לא היתה אחת הסיבות לשינוי הכיוון בקריירה... למעשה, הוא החל לקפוץ מעל מכוניות בגיל מאוחר יחסית, 27, כאטרקציה כדי למשוך לקוחות לחנות אופנועים בה היה שותף: הוא הכריז כי יקפוץ למרחק 12 מ' מעל מכוניות חונות, ארגז ובו נחשים ארסיים, ופומה קשורה בצד השני. באופן שעתיד היה לרמז על המשך הקריירה, הוא נכשל והגיע רק עד ארגז הנחשים... אבל הקהל היה מרותק וקניוול הבין כי מצא כאן דרך להביא הרבה קהל באמצעות דילוגים מטורפים. המבצע הידוע והמתוקשר ביותר היה נסיון לקפוץ מעל קניון (של נהר, לא של קניות) – מרחק של כ-500 מ' מעל קניון ה-Snake Rivar באידהו, עם אופנוע שנעזר ברקטה. הרקטה חדלה לפעול מוקדם מדי, ובאמצע הדרך פתח קניוול מצנח וירד בשלום לקרקעית הקניון. הוא אמנם נכשל, אך הרוויח 6 מיליון דולר! שנה מאוחר יותר ניסה לקפוץ מעל 13 אוטובוסים דו-קומתיים באצטדיון וומבלי בלונדון, התרסק ושבר שוב עצמות – ושוב עשה הרבה כסף. ב-1980 נאלץ לפרוש, בעקבות בריאות מדרדרת.