הסימולטור הגדול בעולם – מטויוטה - אוטו

הסימולטור הגדול בעולם – מטויוטה

רק לנו נראה כאילו מישהו בטויוטה הצליח לשכנע את ההנהלה שהפלייסטיישן הענקי הזה בעצם אמור לשמש למחקר טכנולוגי בנושא בטיחות?

מה שאתם רואים בתמונות הוא, לפי הצהרת טויוטה, סימולטור הנהיגה הגדול ביותר בעולם. הנתונים מדגישים זאת היטב – כיפת הענק שבתוכה יושב הסימולטור היא בקוטר של שבעה מטרים וגובהה 4.5 מטרים. היא יושבת על מערכת מסילות שמסוגלת להניע אותה לכל פינה בהאנגר בו היא יושבת – מרחק של 35 מטרים קדימה-אחורה ו-20 מטרים לצדדים. כיאה לסימולטור מציאותי ככל האפשר, הכיפה מאפשרת הטיה של עד 25 מעלות לצדדים ותחושת המהירות מגובה על ידי תנועה המעמיסה עד 0.5 כוחות ג'י. הכיפה מסוגלת גם להסתובב 330 מעלות וכן מגובה במנגנון ויברציות של עד 5 ס^מ מעלה-מטה (מה שבהגאים ביתיים נקרא ^פורס-פידבק^ וכאן מווברץ את כל הכיפה). הכיפה ושאר המנגנונים הנעים שוקלים יחדיו כ-78 טון. מתקן דומה (רק קטן יותר) נמצא בשימוש מזה שנים אצל ה-NHTSA האמריקני, וטויוטה מצהירה כי טכנולוגיות רבות נלקחו ממנו לצורך בניית הסימולטור החדש. כל הנתונים המפוצצים שבפסקת הפתיחה מיועדים לאו-דווקא לגרסה האחרונה של המשחק גראן-טוריזמו (אם כי בצורה לא אופיינית, ההודעה לעיתונות של טויוטה מתבדחת כי לא ניתן לאשר את השמועות כי המהנדסים התקינו אותה לתוך הסימולטור), אלא למחקר בנושא טכנולוגיות בטיחות. הסימולטור, היושב במרכז הטכנולוגי של טויוטה ביפן, מאפשר יצירת סביבה כמעט ריאליסטית לחלוטין של נהיגה, ואמור לספק מידע רב בנושא הרגלי נהיגה ותגובות נהג, וכן לעזור בפיתוח טכנולוגיות בטיחות חדשות. בכדי לעשות את כל זה, הסימולטור משתמש במכונית אמיתית היושבת במרכז הכיפה המגודלת, וסביבו מוצב מסך וידאו המתפרש ל-360 מעלות, כך שכל פינה בשדה הראיה משמשת לנהיגה, בדיוק כמו בכביש. מערכות ממוחשבות מתרגמות את תנועות הנהג למסך הוידאו ואל הכיפה כולה, אשר מאפשרת תחושת מהירות, האצה, נוחות נסיעה ומשלבת הכל עם אפקטים קוליים מתאימים. בין השימושים של הסימולטור ניתן למנות מחקר על מצבי חירום בנהיגה, כולל למשל הירדמות על ההגה, פיתוח טכנולוגיות בטיחות אקטיביות שיסייעו לנהג להתגבר על מצבי חירום וכן שימוש מסיבי ב-Test Drive Unlimited. טוב, אז את השימוש האחרון הוספנו אנחנו – תודו שעל זה חשבתם כשראיתם את התמונות לראשונה. אמנם טויוטה לא מספקת מידע בנוגע לעלות הסימולטור, אבל היא בהחלט לא מתייחסת אליו בתור צעצוע. חברת המכוניות הגדולה בעולם מצהירה כי לטווח הארוך מטרתה היא לייצר מכוניות שיצילו את הנהג מתאונות באופן אקטיבי, ולשם כך היא תבחן בעזרת הסימולטור מערכות בטיחות אקטיביות רבות. בכל מקרה, היכולות של הסימולטור לא יבואו לידי ביטוי בכלי הרכב של טויוטה בטווח הקצר, אלא בטווח של לפחות 10 שנים.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות