600 יחידות. זה צפי המכירות של אנשי מיצובישי ישראל לאאוטלנדר החדש אשר אמור להתברג בראש סגמנט רכבי הפנאי אצלנו. מרתף חביות היין של ^שאטו גולן^ היה הזירה למצגת המושקעת שהכינה כלמוביל בנושא. בתוך מבול המידע שניתך על עדת עיתונאים תמה ורועדת מצינת המרתף, בלט הצפי של סגמנט רכבי הפנאי אשר גדל משמעותית בשנים האחרונות ונוגס בסגמנט המשפחתיות הגדולות במקביל לצמיחה של השוק כולו. הסגמנט גדל מכמה מאות כלים בודדים רק לפני עשור, לשוק של 5000 יח' בשנה הבאה. ככל שהדברים תלויים במיצובישי, לאאוטלנדר יהיה הרבה מה לומר בעניין. האאוטלנדר הוצג באירופה כבר בתחילת השנה אולם הוא מגיע אלינו רק עתה ומושק במקביל לתחילת השיווק לקהל הרחב. הוא מציג את בסיס הגלגלים השני בגודלו בסגמנט – אחרי הקפטיבה – עם 267 ס^מ – והוא בעל המרכב הארוך ביותר עם אורך כללי של 464 ס^מ וזה מפנה מקום לשורת המושבים השלישית אשר מהווה את אחד השינויים המרכזיים במיצובישי אאוטלנדר החדש. כדי להכניס דברים להקשרם הקוסמי, אציין שהאאוטלנדר הוא רכב הפנאי ה^רך^ של מיצובישי והחבר השלישי והמעודן של מתקפת השטח באירופה, הכוללת את הפאג'רו ואת הטנדר 200L האנטר. מדובר אם כן בפלטפורמת הנעה-קדמית חדשה של היצרן אשר משתמשת ברכיבי הנעה חדשים יחסית. מנוע הבנזין בנפח 2.4 ל', בעל תזמון שסתומים משתנה ליניקה ולפליטה, מציג תפוקה יפה של 170 כ^ס וכמעט 24 קג^מ שמפוזרים על פני תחום סל^ד רחב יחסית. תיבת ההילוכים האוטומטית היא מהזן הרציף (CTV בלע^ז) ומכילה כמה פיתוחים מעניינים, ביניהם שינוי כיוון סיבוב הרצועה ממשיכה לדחיפה (משפר את העברת וזמינות הכוח). לתיבה פיקוד ידני אשר מחלק את הוואריאטור לשישה יחסי העברה. העברת הכוח נסמכת על הגלגלים הקדמיים עם העברה – מנוהלת מחשב – לגלגלים האחוריים. להנעה שני מצבי פיקוד: בראשון יעביר המחשב עד 15% מהמומנט לגלגלים האחוריים ובשני, הנעול לכאורה, יעביר המחשב עד 50% מומנט לאחור. העברת הכוח מתבצעת על ידי מצמד רב-דיסקיות הצמוד לדיפ' האחורי, אשר ממנן את העברת הכוח לפי עוצמת ההצמדה. בשלב האחרון של העברת הכוח תגלו בקרת משיכה שהיא גם בקרת יציבות. המתלים הם תמהיל רגיל למדי של תמוכות מקפרסון בחזית ומערכת רב-חיבורית מאחור. למעשה, רכיבים רבים מהאאוטלנדר יימצאו לא רק במכוניות אחרות של מיצובישי (לאנסר למשל) אלא גם בגרסאות הפנאי של פיז'ו(4007) וסיטרואן (C קרוסר), כמעט ברמת החלפת הסמלים. יחידות הנעה ושלדה יצוצו בדודג' ובכיוון זרימה הפוך, גרסת הדיזל של האאוטלנדר מונעת ב-TDI 2.0 ל' מפולקסווגן ותיבת ההילוכים האוטומטית – מסוג CVT – מופיעה בכמה וכמה דגמים שונים של היצרן היפני. גלובליזציה במיטבה. לצד מרכב חדש ומעוצב הנושא את החרטום העדכני של מיצובישי. תגלו גם פנסי קסנון בחזית ושבכת מתכת – בגרסה המפוארת. גופי התאורה האחוריים מורכבים משילוב של כוורת LED זעירים עם נורות רגילות. מסילות גג אורכיות תקניות כמו חישוקי ^18 ושמשות כהות. כל זה יוצר מראה הרבה יותר יוקרתי ויקר ממחיר המכונית בפועל. הפנים גם הוא רענן ומודרני ומצליח מצד אחד לשמור את הנהג באינטימיות של המחוונים החשובים לו ומצד שני לשתף את הנוסעים בחוויית המולטימדיה של מערכת רוקפורד יקרה שיש בה גם דיסק פנימי עם 30 ג'יגה. אצלנו הצליחו ^להלביש^ על המערכת הזו מערכת ניווט מקומית ופתרו בכך את הצורך בהתקנה של חומרה זרה. בדרך לתוך התא תגלו את המפתח החכם המזהה אתכם ופותח את האוטו ומאפשר התנעה מבלי להוציאו מהכיס. שורת המושבים השניה מרווחת מאוד בזכות בסיס הגלגלים הנרחב. עם המון חלל לגוף, לראש ולברכיים ומושב שבסיסו אינו קצר מדי כאשר המושב האחורי הוא בהחלט מקום שנעים לשהות בו. אחד היתרונות של האאוטלנדר על מתחריו היא שורת המושבים השלישית המתקפלת ומשתלבת באופן מושלם עם רצפת הרכב. אולם השורה הזו מינימאליסטית למדי ותאכלס שני ילדים בלבד. לפיכך מיצובישי מגדירה את האאוטלנדר כ-5+2 מושבים ולא כ-7 מושבים. ההשקה נתנה לנו הזדמנות להתרשם מאופייה של המכונית בכביש ובשבילי רמה^ג. בכביש הפתוח מזמנת מערכת ההנעה כוח רב וזמין בתחום סל^ד רחב למדי. קרדיט לזמינות הכוח מגיע לתיבת ההילוכים הרציפה אשר מתאימה עצמה לכל רמת עומס. אולם אליה וקוץ בה. עם העלייה בסל^ד עולה גם רמת הרעש בתא הנוסעים. זה לא מטריד כל-כך באזורים מישוריים – בהם נזדקק לקיק-דאון מדי פעם – אבל זה הופך לטורדני ולא נעים בכבישים הררים בהם המנוע עובד קשה והשאון רב. כמו מכוניות רבות מהדור האחרון, גם האאוטלנדר מכויל כדי לחיות בסביבה תעבורתית מודרנית. ככזה הוא קצת מתקשה להתמודד עם הרעים שבתיקוני האספלט המקומי וממש מוחה על כבישים משובשים מאוד. מצד שני, באותם קטעים של סלילה חדשה, המכונית מרחפת כשטיח המעופף של אלדין. עד כמה שזה רלוונטי התנהגות הכביש טובה להפתיע. אחיזת הכביש טובה, ההיגוי מדויק ובעל משקל טוב והבלמים חזקים מספיק כדי לגרום למתיחת חגורת הבטיחות. בשבילי השדות, בואכה מבוא חמה, למיצובישי אאוטלנדר ניהוג בטוח ואחיזה מפתיעה – לא מעט בזכות מערכת ההנעה הכפולה. על זוויות מרכב אין מה לדבר כאן שכן אלו שטוחות ומגבילות למדי. מעבר תעלה שגרם להצלבת שני גלגלים כמעט והכריע את בקרת המשיכה אשר רק אחרי התעקשות מה הצליחה לגרום לאוטו להמשיך בתנועה – ממשיכה היכן שמהלך המתלים לא מספיק. נוחות הנסיעה לא מבריקה על אבנים שתולות או מדרגות אבן קטנות – בטח לא עם חישוקי ה-^18 של הגרסה המפוארת – ובכל זאת ניתן לנוע בלי חשש לאותו בור מים נסתר בידיעה שיש לאאוטלנדר את הארסנל הדרוש לעמוד ברוב ההפתעות שעשויות לצוץ על השביל הכבוש. האאוטלנדר החדש יתמקם בראש פירמידת המחיר של סגמנט הפנאי עם גרסת קומפורט ב-220,000 ₪* וגרסת לימטד סופר-מאובזרת ב-250,000 ש^*. לשם הוא מביא מראה יוקרתי דמוי-יקר, אבזור בטיחות רב ואבזור נוחות רב עוד יותר. האאוטלנדר נאמן לדרישות הדינאמיות של מפרט ^רכב פנאי^ עם יכולת טובה בכביש ומעבר לו, אך גם יהיה נהדר ושימושי כרכב משפחתי גדל-מידות ורחב באגאז'. במשרדי הנהלת החברה בראש העין בטוחים באיכות המוצר שלהם ובטוחים עוד יותר שיוכלו להתגבר על בעיות המיצוב של האאוטלנדר היוצא ולכבוש את השפיץ של סגמנט הפנאי. * המחירים נכונים ליום פרסום הכתבה באתר.

טבלת נתונים - 2.4 ל' מנוע מנוע בנזין רוחבי תזמון משתנה, גל-זיזים עילי-כפול , 16 שס' נפח 2360 סמ^ק מהלךxקדח 88X97 מ^מ הספק/סל^ד 170כ^ס/6000 מומנט/סל^ד 23.7קג^מ/4100 מרכב הנעה כפולה חלקית הילוכים אוטו', רציף מתלים ק' תמוכות מקפרסון, קפיצי סליל מתלים א' רב-חיבורי, קפיצי סליל בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים, דיסקים מערכות עזר MASC, ABS, MATC צמיגים 215/70R16 – 225/55R18 מידות בסיס גלגלים 267 ס^מ אורך 464 ס^מ רוחב 180 ס^מ גובה 172 ס^מ משקל 1625 ק^ג תא מטען 541 ל' מיכל דלק 60 ל' ביצועים מהירות מרבית (יצרן) 190 קמ^ש 0 ל-100 קמ^ש (יצרן) 10.8 ש' צריכת דלק (יצרן) 9.9 ק^מ/ל' טווח נסיעה (יצרן) 500 ק^מ מחיר מחיר 220 ל- 250 אלף ש^ח אחריות 36 חודשים זווית גישה 25 זווית גחון 160 זווית נטישה 27 מרווח גחון 21 ס^מ קוטר סיבוב 10.6 מ'