ב-1997 קפץ המגזין השבדי Teknikens Värld האלמוני לתודעה העולמית כאשר, במסגרת מבחן חמיקה ממכשול סטנדרטי, הצליח להפוך על צידה את המרצדס A-קלאס החדשה דאז. התוצאה היתה מבוכה גדולה למרצדס, אשר שינתה את כיול מיתלי מכוניתה הקטנה ליותר נוקשות (עם פגיעה בנוחות הנסיעה) והתקינה מערכת בקרת יציבות בכל המכוניות, כולל אלו שכבר נמכרו. מאז זכה מבחן החמיקה הנ^ל לכינוי Moose Test או Elk Test, על שם האיילים ענקיים העלולים להופיע על הכבישים במדינות מסוימות ואשר פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית ליושבי המכונית. עד כאן ההיסטוריה – ועכשיו ההיסטוריה חוזרת על עצמה. אותו מגזין ממש מפרסם בגליון נובמבר שיצא זה עתה לדוכנים מבחן השוואתי של חמישה טנדרים 4x4, שארבעה מהם נמכרים גם אצלנו: איסוזו D-מקס, מאזדה BT-50, מיצובישי L200, וטויוטה היילקס (החמישי הוא הפורד ריינג'ר, אשר זהה מכנית למאזדה). 'מבחן האייל' בוצע עם כל החמישה – וארבעה מהם עברו אותו בהצלחה. אבל ההיילקס נכשל, כפי שניתן לראות בסרטון: רק יכולת הנהיגה של הבוחן הצילה את הטנדר של טויוטה מהתהפכות על צידו, אמר עורך המגזין, אשר הגדיר את ההיילקס כ^סכנת נפשות^. הוא דורש מטויוטה להפסיק את מכירת ההיילקס בשבדיה עד להתקנת מערכת בקרת יציבות. ספק רב אם טויוטה תעשה זאת, שכן בניגוד למרצדס A-קלאס שהיא מכונית נוסעים, ההיילקס הוא טנדר-עבודה עם מתלים בהתאם, כולל סרן אחורי חי וקפיצי-עלים – וכמובן, מרכז-כובד גבוה. בינתיים טרם התקבלה תגובה רשמית מטויוטה. לדיווח באתר המגזין Teknikens Värld (בשבדית, מצטערים) >