זוכרים את ה-up!? מכונית קונספט קטנטנה שנחשפה בתערוכת פרנקפורט לפני כחודש והבטיחה כניסה של היצרן הגרמני לנישה די חדשה עבורו. כבר אז למדנו שבפולקסווגן תולים תקוות גדולות במכונית הקטנה, והוכחה נוספת לכך ניתן לראות מהצגת אחותה הגדולה בתערוכת טוקיו – ה-space up!. וולטר דה-סילבה בכבודו ובעצמו עמד בראש הצוות שהכין את הקונספט החדש. הוא חולק מרכיבים רבים עם ה-up! הקטנה, אבל נהנה כמובן מממדים גדולים משמעותית: בסיס גלגלים של 256 ס"מ, אורך של 368 ס"מ (23 יותר מה-up!) וכן נתון גובה גדול ב-4 ס"מ מהאחות הקטנה. למרות כל אלו (ועל-אף בסיס הגלגלים הגדול) ה-space up! קצרה ב-15 ס"מ מהמכונית הקטנה ביותר בהיצע הנוכחי של פולקסווגן – הפוקס. לנתונים אלו אחראי בעיקר תכנון מתקדם, בדומה ל-up!, הממקם את הצמיגים (בגודל מוזר – 165/50R18) בפינות המרכב. המנוע, שוב בדומה ל-up!, ימוקם מאחור. פולקסווגן רומזת כי מדובר בשלושה סוגי מנועים – בנזין, דיזל ומנוע חשמלי. מעליו יהיה תא אחסון קטן, ומלפנים ימוקם תא נוסף. בקיפול שלושת המושבים מתקבל נפח הטענה של כ-1000 ליטרים, הנהנה גם מגימיק נחמד – אפשרות לקישור בין תא הנוסעים לתא המטען הקדמי, דרך פתח מתחת לרגלי הנוסע. הדלתות האחוריות הן מסוג "דלתות פרפר" הנפתחות הפוך. בפנים ניתן למצוא מסכי מגע לפקדים הראשיים וכן תצוגה בזמן אמת של פליטת המזהמים. ומה באשר לייצור סדרתי? פולקסווגן עובדת נמרצות על משפחת ה-up! במטרה להביאה לייצור עד לסוף העשור – פחות מ-3 שנים, לפי הספירה שלנו.