עכשיו זה רשמי – לפניכם הסובארו אימפרזה בבגדיה החדשים, כפי שהושקה אתמול בתערוכת פריז. העיצוב החדש לא היה סוד - תמונות ה"ריגול" פורסמו זמן רב לפני התערוכה, וקשה שלא לחשוד שתצלומי-מפעל הודלפו במכוון, על-פי הוראה מגבוה. על כל פנים, כך נראית האימפרזה החדשה – ורוב הדעות גורסות שחל שיפור משמעותי.

מאז השקת הדור הנוכחי של האימפרזה, על תפיחות-הגוף המוזרות למראה והפנסים העגולים הענקיים, זכה העיצוב לקיתונות של רותחין. מתיחת הפנים היתה מתבקשת, ואכן העיצוב היה תחום-הטיפול העיקרי. החרטום החדש הוא האלמנט הבולט ביותר, עם פנסים שונים (תודה לאל) וסבכה קדמית המזכירה מאד את ה-B4. התוצאה אולי לא מדהימה, אך בהחלט נעימה יותר לעין. מקוי הגוף של הדגם הרגיל נעלמו התפיחות המוגזמות והתוצאה הרבה יותר חלקה ופחות מצועצעת. הדגמים הקרביים מקבלים כונס ענק (ומגזם, לטעמנו) במכסה המונע, תוספת ספוילרים במקומות שונים והספוילר האחורי גדול וגבוה יותר (השאלה היא האם נעשה משהו כדי לשפר את עמידותו בפני גניבות...). בפנים המכונית בוצעו שינויים פחות דרמטיים – החומרים שופרו, בחלק מהדגמים שונתה הקונסולה, ההגה של ה-STi קטן יותר בקוטרו וכן הלאה.

מתחת לעיצוב בוצעו עוד שינויים. מנוע ה-WRX זכה להספק מוגדל, 225 כ"ס לעומת 218 עד עתה. דגם ה-STi מקבל קירור משופר לאינטרקולר ותגובת מצערת משופרת תודות לתכנון מחודש של סעפות היניקה. כל הדגמים מקבלים שיפורי-מיתלים כאלו ואחרים – כולל בולמי-זעזועים מתוחכמים יותר באימפרזות הרגילות וב-WRX, ורכיבים שונים מעודכנים, מחוזקים ומשופרים ב-STi.

בכל הדגמים הושם דגש על שיפור הבטיחות. בין היתר כולל המפרט משענות-ראש אקטיביות (כמו בפורסטר החדש), דוושת בלם המתכוננת לקרוס בעת תאונה, מתקוני איזופיקס תקניים למושבי ילדים מאחור, ופגושים ומגבים האמורים להקטין את סכנת הפגיעה בהולכי רגל.