טויוטה הכריזה על עדכון אמצע-החיים להיילקס, הטנדר המצליח הנמצא כיום בגלגולו השישי. השינויים העיצוביים החיצוניים אינם גדולים וניכרים בחרטום, עם שבכה ופגוש שונים. בתא הנוסעים השינויים משמעותיים יותר: בין היתר יש צג מרכזי צבעוני, הגה חדש עם מתגי תפעול למערכת השמע ולמחשב הדרך (ברמות האבזור הגבוהות), בקרת אקלים חדשה ותכנון משופר של מתגי השליטה השונים. גם המושבים חדשים, ואיכות החיים של הנוסעים אמורה להשתפר בזכות מסנן אבק יעיל יותר. בקרת שיוט מוצעת גם בגרסאות ידניות, ואפשר לבחור במערכת שמע תואמת MP3 עם ממשק לנגנים חיצוניים.
 
מבחינה מכנית, השינוי המשמעותי הוא החלפת התיבה האוטומטית 4 הילוכים הנוכחית המשודכת למנוע ה-3.0 ל' בתיבת 5 הילוכים חדשה ''חכמה''. הביצועים האבסולוטיים לא השתנו – נתוני התאוצה ל-100 קמ''ש והמהירות המירבית נותרו כשהיו – אבל השינוי מעניק שיפור בצריכת הדלק ובפליטת CO2, ומן הסתם גם שיוט רגוע יותר בזכות יחס העברה ארוך יותר בהילוך הגבוה. כאשר המנוע משודך לתיבה האוטומטית החדשה הוא גם זוכה לתוספת מומנט קלה, של כ-2 קג''מ. עוד נמצא ברשימה שינויים בכיול המיתלים עם רכיבים שונים פה-ושם כדי לספק נסיעה נוחה ושקטה יותר.
מתיחת פנים לטויוטה היילקס
צילום: מנהל 
שיפור חשוב חל בתחום הבטיחות: ניתן לקבל את ההיילקס עם עד 6 כריות אוויר (התוספת המשמעותית כאן היא וילונות-הצד), וכן עם בקרת יציבות דינמית שלא היתה קיימת בעבר. האם סעיף זה קשור לאירוע ההתהפכות של ההיילקס ב''מבחן האייל'' המפורסם, בסוף השנה שעברה?
השיווק בפועל של ההילקס המעודכן אמור להתחיל בסוף שנה זו.