GMC מציגה את היוקון המשתייך לפלטפורמת ה-SUV הגדולים, שלא לומר ענקיים במושגים אירופאים, של החברה. אורכו 513 ס''מ, ארוך יותר מזוג מכוניות סמארט; רוחבו 200 ס''מ, 10 ס''מ יותר מסדרה 7 של BMW; בסיס הגלגלים 294 ס''מ, זהה לזה באודי A8; המשקל מגיע עד 2.5 טון. כל זה מתייחס לגרסה ה''קצרה''. GMC טוענים שהפלטפורמה החדשה בעלת קשיחות מבנית טובה יותר ב-49% מהקודמת. באותה פלטפורמה תשתמש GM בין השאר גם בקאדילק אסקלייד על גרסאותיו השונות, בשברולט טאהו ובטנדר שברולט אבאלנש. היוקון יימכר מתחילת 2006 בארה''ב, כאשר דגם בעל בסיס גלגלים ארוך יותר יוצג מאוחר יותר. גם האחים החדשים לבין שברולט וקאדילק יימכרו החל מהשנה הבאה.יוקון דנאלי המפוארגרסת הבסיס של היוקון משווקת עם הנעה אחורית ומצוידת במנוע V8 בנפח 4.8 ל' בעל הספק של 290 כ''ס. GMC מספקת ליוקון גם את מנוע ה-V8 החדש שלה, 5.3 ל' המפיק 320 כ''ס ו-48 קג''מ, גרסה זו נמכרת גם עם הנעה כפולה.
גרסת הפרמיום, הדנאלי, מובדלת חיצונית מגרסאות הבסיס בגריל כרום, חישוקי 18 אינץ' כסטנדרט (17 אינץ' בשאר, וכמובן שקיימת אופציה לחישוקי 20 אינץ' בשני הדגמים – חובה לכל ראפר ב LA-שאין לו כסף לאסקלייד). בפנים נבדל הדנאלי בריפוד עור כסטנדרט ובקונסולה מרכזית שונה. הדנאלי מקבל גם מנוע V8 חדש בנפח 6.2 ל' המספק 380 כ''ס ו-57.5 קג''מ, לו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בעלת 6 הילוכים (מתוכם שני הילוכי יתר) עם אופציה לתפעול ידני.
רשימת האבזור והאופציות ארוכה במיוחד: מתלים המתכוונים חשמלית לפי סוג הדרך, בקרת אקלים, מערכת ניווט בעלת מסך מגע ומערכת DVD עם מצלמה המציגה את המתרחש מאחורי הרכב. המפרט הבטיחותי כולל בקרת יציבות ומערכת נוספת שבמקרה תאונה תיצור קשר עם כוחות הצלה. GMC טוענים לשיפור גדול לעומת הדגם הקודם במספר תחומים: צריכת דלק (במנועים החדשים), מרחב פנימי עדיף, מתלים משודרגים ותחושת הגה טובה יותר.