סביבת הנהג
הפיאט דובלו מקבל את פניך עם עמדת הנהג הרעננה והעליזה ביותר בקבוצה. העיצוב עתיר קימורים ומקורי ומצליח להעלות חיוך. חיוך נוסף עולה אחרי טפיחה בוחנת על משטחי הפלסטיק מסביב - הכל מוצק מאוד והתחושה היא כאילו שבפיאט השקיעו עוד מילימטר או שניים בעובי המשטחים. לצערנו, אותם מילימטר או שניים חסרים לפעמים בהתאמה בין החלקים השונים, אבל עדיין התחושה הכללית היא של מוצקות ועמידות. הדבר השני שבולט מיד עם הכניסה לרכב היא תנוחת הנהיגה הגבוהה, מאוד, ומכיוון שהמושב אינו מתכוון לגובה, וההגה אינו מתכוונן כלל (ברמת האבזור הגבוהה יותר יש כיוון לגובה להגה), הרבה ברירה אין לכם. החסכנות בסעיף האבזור, המחיר שנאלצים לשלם בגרסה הבסיסית תמורת ההסתופפות תחת קורת שווי שימוש 2, ממשיכה גם במראות. שתיהן ידניות וזה כבר לא לעניין. סעיף תאי האחסון דווקא נדיב. יש בוידם ומחזיקי כוסות, וגם תא גדול ופתוח מתחת לתא הכפפות, אבל חסרים תאים קטנים ל"פיצ'יפקס" - עטים, טלפון נייד וכו'.
לנוסעים ולמטען
שורת המושבים השניה רחבה ומרווחת יחסית, אבל פתיחת דלת הצד (הבודדת, דלת שניה קיימת רק בגרסה המאובזרת) דורשת תרגול. מושב הנהג, למרות דלות אפשרויות הכיוון, נוח גם לאורך זמן.
נפח ההטענה של הפיאט דובלו גדול ונדיב, ומכוסה מפני עיניים עוינות בעזרת מדף מתקפל לשתיים. קיפול השורה השניה ניתן להיעשות גם מתא המטען, אם כי זה ידרוש קצת התמתחות. הדלת כאן נפתחת כלפי מעלה, וזוהי האופציה היחידה – הדלתות האסימטריות ששווקו בעבר אינן עוד.
בנסיעה
הפיאט דובלו לא מצטיין בסעיף השקט ואל התא חודרים שפע רעשי רוח וכביש בנוסף לרעש המנוע, הופכים את התא של הפיאט דובלו לרועש ביותר בקטגוריה. בנסיעות למרחקים ארוכים זה עלול להעיק. גם בסעיף כושר הספיגה של המתלים הדובלו לא נמצא בראש החבורה - הוא קופץ ובועט על גבי מהמורות מכל הסוגים – תוצאת סרן אחורי קשיח ומתלי עלים. הוספת כמה מאות ק"ג של מטען משפרת את המצב ומחזקת את הרושם הכללי שמשדרת המסחרית של פיאט - "כלי עבודה" המתאים במיוחד למי שסדר היום שלו מוריד אותו מהאספלט. בהמשך לתנוחת הנהיגה הגבוהה שמזכירה רכבי שטח, מגיעים גם מרווח גחון גבוה יחסית של 18 ס"מ וזוויות גישה ונטישה טובות יחסית, מה שמאפשר נסיעה נטולת חששות גם בשבילי עפר. נסכם במזגן, שאפשר להכתירו כמלך הקטגוריה - הוא יוכל להקפיא גם פינגווינים מושבעים, ויעשה זאת בחרישיות מופתית.
המנוע הוא נקודת החוזק של הפיאט דובלו היא, תרתי משמע. 105 הסוסים שלו מספקים ביצועים כוחניים, גם עם מטען, וקל להגיע למהירויות קנס גם מחוץ לעיר. המנוע גמיש למדי, גם אם מעט עצלן בטיפוס בסל"ד, אבל לא שקט במיוחד.

סיכום
הפיאט דובלו, למי שלא הבין, הוא כלי עבודה נטו – קשוח וספרטני (לפחות בגרסת האבזור הבסיסית). על איכות החיים הנמוכה של הנוסעים הוא גומל בכושר ונפח העמסה טובים, מנוע חזק שלא יתקשה לגרור עגלה עמוסה ומרווח גחון שיאפשר תנועה בטוחה גם מעבר לאספלט. הוא מתאים במיוחד למי שהטנדרון עבורו הוא תחליף לטנדר, ולא לרכב משפחתי.
* המחירים מתיחסים ליום פרסום הכתבה