פלח השוק של הטנדרים בשוק הישראלי אמנם התכווץ בשנים האחרונות, אבל התמונה בעולם שונה. שוק הטנדרים הגיע כבר לכשבעה מליון כלים בשנה, וצפוי לגדול בכ-15% בשלוש השנים הבאות.

המספרים הללו, אם כן, מניעים יצרנים אירופאים רבים לנסות ולתקוע דגל בקטגוריה הזו. פולקסווגן היו הראשונים מבין היצרנים האירופאים, בעידן הנוכחי, להציג טנדר קלאסי - לא גרסת ארגז פתוח לוואן, ולא פרויקט פרטי של איזו שלוחה מרוחקת - פולקסווגן אמארוק. רק לפני קצת פחות משנה חשפה פיאט את הפולבק, ועכשיו מצטרף לזירה האלסקאן של רנו, תאום (כמעט זהה) לניסאן נבארה. אגב, לפי דיווחים ברשת, גם מרצדס עתידה להצטרף לקלחת - עם טנדר משלה, אף הוא על בסיס הנבארה.
רנו מציגה טנדר ראשון – קבלו את האלסקאן
צילום: מנהל
כמו בנבארה, גם האלסקאן יעשה שימוש במנוע דיזל בנפח 2.3 ליטר, שמקורו ב...רנו. מנוע זה יוצע בשתי גרסאות – עם טורבו יחיד, או עם שניים, עם 160 כ"ס ו-190 כ"ס בהתאמה. כמו כן, היצע המנועים יכלול גם דיזל בנפח 2.5 ליטר – גם כן עם 160-190 כ"ס – וכן מנוע 2.5 ליטר בנזין. לפי רנו, ישנה חלוקה בין המנועים בהתאם לשווקי היעד. אותם מנועים יוצעו עם אפשרות בחירה בין תיבה ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית-פלנטארית (7 הילוכים) כמו גם עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכפולה, עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה כסטנדרט, או נעילה מלאה כאופציה. בשלב זה לא פרסמה רנו נתוני מידות רשמיים, אבל אפשר להניח שהם יהיו דומים עד זהים לשל הנבארה – אורך 525.5 ס"מ, רוחב 185 ס"מ, גובה 184 ס"מ ובסיס גלגלים של 315 ס"מ.
רנו מציגה טנדר ראשון – קבלו את האלסקאן
צילום: מנהל
האלסקאן יוצע, לפחות כאופציה, עם מפרט אביזרי מותרות עדכניים - מסך מגע צבעוני בגודל "7, מערכת מצלמות היקפית (360 מעלות) ומפתח חכם. יחד עם זאת, אין פירוט בנוגע למערכות בטיחות מתקדמות.
בשלב הראשון, האלסקאן מיועד לשיווק בדרום אמריקה בלבד – אחד השווקים הגדולים והחשובים ביותר עבור סגמנט הטנדרים – שם הוא יתמקם בהיצע של רנו מעל גרסת טנדר של רנו דאסטר (רכב פנאי בסיסי שאצלנו משווק כדאצ'יה), ולא צפוי להגיע אלינו בקרוב. מנגד, אחיו היפאני - ניסאן נבארה - צפוי להגיע לישראל בסוף 2016.
רנו מציגה טנדר ראשון – קבלו את האלסקאן
צילום: מנהל