ניקו רוזברג עשה צעד גדול בכיוון תואר האליפות לנהגים כאשר ניצח במירוץ הגרנד-פרי של יפן. נצחונו של רוזברג, יחד עם מקום שלישי ללואיס המילטון, גם הבטיחו את אליפות היצרנים למרצדס כאשר נותרו עוד ארבעה מירוצים עד סוף העונה. לא שלמישהו היה ספק שזה מה שיקרה השנה...
הגרנד-פרי היפני היווה פיצוי נאות למרצדס אחרי סוף השבוע המאכזב במאלזיה (שבוע שעבר) שם הפסיד המילטון ניצחון בטוח בגלל פיצוץ מנוע לקראת הסיום. רוזברג נאלץ אז להסתפק במקום השלישי אחרי תאונה בזינוק.
רוזברג מנצח, מרצדס אלופה
צילום: מנהל
עבור רוזברג היה זה סוף שבוע חלומי. הוא היה המהיר ביותר במקצה הדירוג וממתן אות הזינוק פרץ קדימה ולא הביט לאחור לרגע. הוא שמר על פער בטוח מהמקום השני, בו נמצא רב הזמן מקס וורסטפן שלא באמת יכול היה לסכן אותו. הדרמה האמיתית הייתה אחורה יותר.
המילטון, שפתח מהמקום השני, שוב זינק רע וירד למקום השמיני. אבל כמו שראינו לא פעם אצל הנהג הבריטי, הוא התאושש והחל לטפס במעלה הדירוג בסיוע מעולה של הקבוצה. זו הכניסה אותו בתזמון מעולה להחלפות הצמיגים כדי להצליח לעבור את צמד מכוניות הפרארי (אחת בכל עצירה). כך הצליח המילטון לעבור לקראת סוף המירוץ את סבסטיאן פטל המאוכזב, שניסה לשווא לרדוף אחריו.
רוזברג מנצח, מרצדס אלופה
צילום: מנהל
המילטון עצמו ניסה בשלבי הסיום לעבור את וורסטפן, ילד הפלא ההולנדי שנמצא במקום השני. המילטון נראה מהיר יותר, אך המתקפה הגדולה שלו, שתי הקפות לסיום, לא עלתה יפה והסתיימה בירידה שלו מהמסלול. הוא הצליח לחזור למסלול מבלי להיעקף, ונאלץ להסתפק במקום השלישי – ועדיין, מדובר במזעור נזקים מוצלח אחרי הפתיחה המזעזעת שלו.
פטל סיים רביעי לפני קימי ראיקונן במכונית הפרארי השנייה. שניהם, כך נראה, ציפו לתוצאות טובות יותר. דניאל ריקרדו, המנצח המפתיע במירוץ שעבר, נאלץ להסתפק הפעם במקום השישי, לפני סרג'יו פרז וניקו הולקנברג מקבוצת פורס אינדיאה. צמד הנהגים של וויליאמס, פיליפה מאסה וואטרי בוטס, סגרו את העשירייה הראשונה.
רוזברג מנצח, מרצדס אלופה
צילום: מנהל
כאשר נותרו עוד ארבע מירוצים עד לסיום העונה מחזיק רוזברג בראשות הטבלה עם יתרון של 33 נק'. פער נאה, אך לא כזה ש"סוגר" את האליפות, והכל עוד פתוח.

גרנד פרי יפן
1. ניקו רוזברג - מרצדס
2. מקס וורסטפן - רד-בול
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. קימי ראיקונן – פרארי
6. דניאל ריקרדו – רד-בול
7. סרג'יו פרז - פורס-אינדיאה
8. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
9. פיליפה מאסה - וויליאמס
10. ואטרי בוטאס - וויליאמס
רוזברג מנצח, מרצדס אלופה
צילום: מנהל

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 313 נק'
2. לואיס המילטון -280 נק'
3. דניאל ריקרדו - 212 נק'
4. קימי ראיקונן - 170 נק'
5. מקס וורסטפן – 165 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 593 נק'
2. רד-בול – 385 נק'
3. פרארי – 335 נק'
4. פורס-אינדיאה - 134 נק'
5. וויליאמס - 124 נק'

רוזברג מנצח, מרצדס אלופה
צילום: מנהל