רנו טווינגו – מבחן דרכים (0.9 ל' טורבו, אוט') (וידאו) - אוטו

רנו טווינגו – מבחן דרכים (0.9 ל' טורבו, אוט') (וידאו)

רנו נכנסת לסגמנט המיני עם מתכון מקורי במיוחד

קטגוריה: מיני
גרסה: 0.9 ל' טורבו, אוטו', אינטנס
מתחרים עיקריים: אופל אדם, יונדאי i10, סיטרואן C1, פיאט 500, פיג'ו 108, קיה פיקנטו, שברולט ספארק
מחיר: 87,000 שקלים
וותיקי הקוראים אולי עוד זוכרים את רנו טווינגו המקורית, ששווקה בישראל בשנות ה-90', וגם היום, יותר מעשרים שנה אח"כ, עיצוב המונובוקס המקורי שלה נראה צעיר ואופנתי. אבל הדור השני לא הגיע ארצה, והשם כמעט ונשכח לאורך השנים.
עכשיו חוזר השם טווינגו לכבישי ישראל. מדובר בדור השלישי של הדגם (שהוצג ב-2014), שפותח יחד עם סמארט, ולמרות הזמן שעבר מאז הצגתה, היא עדיין מקסימה למראה, בדיוק כמו ההיא מפעם. היא מוצעת בכמה גרסאות, ידניות ואוטומטיות, בטווח המחירים (פחות או יותר) המקובל בקטגוריה. לקחנו למבחן את הגרסה האוטומטית ברמת האבזור הבכירה.
עיצוב ונראות
כמו בדור הראשון, גם בדור הנוכחי אין ספק שאחד הקלפים החזקים של המכונית הקטנה הזו הוא העיצוב. זו פשוט מכונית חמודה, מכל כיוון שלא תסתכלו עליה. היא נאה במיוחד בגרסאות הבכירות הכוללות מראות בצבע שונה מהמרכב (לבנות, אדומות או תכלות), מדבקות נאות וחישוקי "16. ובמקרה של רמת האבזור הבכירה, גם גג נפתח בתצורת "קופסת סרדינים". התוצאה פשוט יפה, צעירה ומגניבה. יופי של עבודה – שגם מושך מבטים מהסוג הנכון.
פנים הרכב
העליזות לא נעצרת בדלת, למרבה השמחה, וגם העיצוב הפנימי צעיר ומקורי. במיוחד בשתי רמות האבזור הבכירות, המציעות תא נוסעים עתיר צבע. תכלת ברכב המבחן וגם לבן. המושבים נאים גם הם, ומוסיפים לרושם הראשוני החיובי. אחד הפרטים המסגירים את גילה של הטווינגו הוא העדר צג מולטימדיה, אולם במרכז הקונסולה תמצאו מחזיק מקורי לסלולארי, כולל חיבור USB, שיחד עם אפליקציה ייעודית (R&GO) מבית רנו, מאפשר להפוך את הטלפון הפרטי לצג מולטימדיה - וגם למד סל"ד. בעזרת האפליקציה אפשר לקבל מידע על המכונית, להחליף שירים ב-USB ולהפעיל וויז, וגם לראות מה הסל"ד, כאמור. העסק עובד לא רע, אבל המיקום של המחזיק יוצר את הרושם שחשבו עליו ברגע האחרון – הוא מסתיר את צג הרדיו, ומפריע לגישה לחלק מהלחצנים בקונסולה.

מד הסל"ד מופיע דרך אפליקציה בלבד
רמת האבזור שנבחנה נאה וכוללת בלוטות' מקורי, תפעול מערכת הקול מאחורי ההגה, חיישני חניה אחוריים, חלונות חשמליים (מלפנים – מאחור יש חלונות חרך), מראות חשמליות, הגה עטוף בעור וכוונון גובה למושב הנהג. הפלסטיקה, כמקובל בקטגוריה, פשוטה ונוקשה, אך לא נשמעו צקצוקים מיותרים במהלך ימי המבחן. מול צעדי חסכון תמוהים – החלונות האחוריים, או פתחי המיזוג האמצעיים שלא ניתן לכוון מעלה מטה או לסגור – יש גם פריטים מקוריים כגון תא כפפות נשלף שיכול לשמש כפאוץ' נפרד, ותא אכסון נסגר ונשלף שמתיישב במחזיקי הכוסות שלפני ידית ההילוכים.
המרחב מלפנים טוב, למרות גג השמש, אבל הרצפה גבוהה והמושב נמוך, מה שיוצר תנוחת נהיגה שנעה בין "מוזרה" ל"לא נוחה", בהתאם לגובה הנהג. מאחור מרווח הראש חסר במיוחד, אולי בגלל הגג הנפתח, ויגרום גם לממוצעי גובה להרכין ראשם בענווה מאולצת. מרווח הברכיים בסדר ולא יותר, וחשוב לשים לב שיש רק שני מושבים מאחור. רצפת תא המטען גבוהה, אך הוא ארוך מהמקובל כך שנפחו סביר, למרות המנוע הממוקם מתחתיו.
נוחות נסיעה
מתלי הטווינגו נוקשים יחסית, כאשר הגרסה הבכירה מצוידת בצמיגים "קרביים", במידות 205/45 מאחור ו-185/50 מלפנים על חישוקי "16, שלא תורמים לנוחות. שיבושים קטנים מטופלים בצורה בינונית, אבל שיבושים גדולים יותר כבר יכולים לייצר חבטה של ממש, במיוחד מכיוונו של המתלה האחורי. התוצאה היא נוחות נסיעה לא טובה בעיר. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית, גם בגלל האופי השונה של השיבושים הנפוצים – השיבושים הקטנים עדיין לא מגוהצים כיאות, אבל גלים באספלט מטופלים בצורה ראויה.
הטווינגו לא שקטה במהירויות בין עירוניות – יש לא מעט רעשי רוח מאיזור המראות ורעשי כביש. בצד החיוב נציין קוטר סיבוב יוצא דופן, שהופך השתחלות בחניונים צפופים למלאכה קלה בהרבה מהמקובל, גם אם היא דורשת הרבה עבודת ידיים בגלל ההגה הארוך.

התנהגות ובטיחות
לטווינגו יש מבנה שלדה כמו לפורשה 911 – מנוע אחורי, הנעה אחורית ומגדש טורבו – מה שיצר תקוות ליכולת דינאמית יוצאת דופן. בפועל היא חביבה לנהיגה בכביש המפותל ולא יותר. נכון שהמנוע חזק יחסית, אבל לא מספיק כדי לאתגר את הצמיגים הרחבים (ובכל מקרה בקרת היציבות לא מתנתקת); ההגה ארוך (כמעט 4 סיבובים מנעילה לנעילה!) ורך מדי במרכז; דוושת הבלמים ספוגית והבלמים גם מתעייפים מהר מדי, והתוצאה הסופית היא, כאמור, מכונית נחמדה לנהיגה, אבל באמת שלא מעבר. אם חלמתם על 911 לעניים, או לפחות צעצוע פיתולים בסגנון אבארט, אתם צפויים לאכזבה, לפחות עד הגעת גרסת ה-GT שאולי תגיע בהמשך.
בצד הבטיחות יש 4 כריות אוויר (ללא כריות וילון), ניטור לחץ אוויר בצמיגים והתרעה על שמירת נתיב. חבל שלא מוצעות מערכת נוספות. ציון הריסוק עומד על 4 כוכבים, שהתקבלו במבחן של 2014, שהינו פחות מחמיר מהנוכחי.
מנוע וביצועים
לטווינגו האוטומטית מנוע 0.9 ל' טורבו, 3 ציל', המספק 90 כ"ס ו-13.8 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 6 היל'. המנוע רועד מעט בעמידה, רועד יותר מזה בזחילה בלי גז, ובנהיגה רגועה יש לתיבה נטייה (במיוחד במצב ECO, אליו הוא עובר עצמאית מדי פעם) לעלות בהילוכים ולהביא את המנוע לרטון בצליל בס לא מרוצה שמהדהד בתא הנוסעים, ונוכח גם בשיוט רגוע ב-100 קמ"ש.
בתחילת הנסיעה, אם לא תהיו עדינים עם הדוושה, המצמד האוטומטי ישתלב בצורה חדה מדי, ולא הכי נעימה. ויש גם השהיית טורבו מורגשת בתחילת הנסיעה. בהמשך התיבה (והמנוע) עובדים טוב הרבה יותר, עם תגובות זריזות, כח זמין ותאוצות ביניים טובות מהמקובל בקטגוריה, והטווינגו מאיצה בקלילות למהירויות גבוהות. התיבה אומנם מעט איטית, אבל מציעה פעולה עגולה ונעימה. באופן משעשע, הטווינגו פחות רועשת בסל"ד גבוה מאשר בסל"ד נמוך.
צריכת הדלק בשיוט נינוח (אך במזג אוויר סוער שלא עוזר לצריכת הדלק) עמדה על 16.9 ק"מ/ל', ובימי המבחן הלא עדינים נרשם ממוצע של 13.5 ק"מ/ל'.

סיכום
הרנו טווינגו חוזרת לישראל ומצליחה להביא משהו מקורי ורענן לקטגורית המיני – לא בגלל המפרט הטכני, אלא בזכות עיצוב חמוד להפליא, הן מבחוץ והן בתא הנוסעים. האווירה העליזה ממשיכה גם אל הנהיגה, בזכות הביצועים הטובים, כמו גם בזכות כושר התמרון יוצא הדופן.
מצד שני, יש לה גם כמה מגרעות בולטות בדמות נוחות הנסיעה בעיר, תפקוד מערכת ההנעה במהירות נמוכה ותנוחת הנהיגה.
פסק הדין? אם אתם בוחרים מכונית לפי שיקולים קרים והגיוניים, יש לכם אופציות טובות יותר בסגמנט התחרותי הזה. אבל אם אתם רוצים מכונית שתגרום לכם גם לחייך, הטווינגו בהחלט צריכה להיות ברשימת המועמדות שלכם.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות