הונדה סיוויק Type R בישראל - החל מ-265,000 שקלים - אוטו

הונדה סיוויק Type R בישראל - החל מ-265,000 שקלים

הדגם החדש של המשפחתית הספורטיבית חזק ומאובזר מבעבר – וזול יותר

מאיר, יבואנית הונדה לישראל, החלה בשיווק הגרסה הספורטיבית של הונדה סיוויק החדשה. תג המחיר לגרסת Type R נקבע על 265,000 שקלים – זול ב-25,000 שקלים ביחס לסיוויק טייפ R מהדור הקודם.
סיוויק Type R, במהדורתה הנוכחית, הוצגה בתערוכת ז'נבה 2017. מכאנית, מדובר בדגם חדש כמעט לגמרי – הרצפה והמתלים חדשים, המרכב קשיח משמעותית מבעבר (38%) והמידות שונות משמעותית (תוספת של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-17 ס"מ לאורך הכללי, הפחתה של 3 ס"מ בגובה). למרות זאת, Type R החדשה – כמו הקודמת – מיועדת לארבעה נוסעים בלבד.
למערכת ההנעה, לעומת זאת, קשר הדוק לזו ששירתה בגרסת R היוצאת – מנוע 2.0 ל' מוגדש טורבו עם 319 כ"ס (הספק גבוה ב-9 כ"ס מבעבר) ב-6500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-2500-4500 סל"ד, המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית (בעלת יחס העברה סופי קצר משל הדגם הקודם) ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, מכאני. בשונה מבעבר, בתיבה מותקן מנגנון להתאמת סל"ד בעת הורדת הילוך, המסייע בביצוע "גז-ביניים".
הביצועים דומים לאלו של הדגם הקודם, פחות או יותר – המהירות המרבית גבוהה מעט מבעבר (272 קמ"ש, במקום 270 קודם), אולם זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש התארך מעט (5.8 שניות, לעומת 5.7 קודם) וגם תצרוכת הדלק (הרשמית) טובה מעט פחות, עם 13 ק"מ לליטר, במקום 13.7 (תדלוק באוקטן 98 בלבד); כל זאת, למרות שנתון המשקל העצמי דומה לשל הדגם הקודם – 1380 ק"ג. עוד בענייני ביצועים, נזכיר כי סיוויק Type R היא – נכון להיום – הקומפקטית הנעה-קדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג, עם זמן הקפה של 7 דקות, 43 שניות ו-8 עשיריות; נתון קרוב למכוניות ספורט עתירות מוניטין, כדוגמת פורשה קאיימן GT4.
תחום שבו מציעה סיוויק טייפ R החדשה שיפור משמעותי לעומת קודמתה נמצא במפרט אביזרי הבטיחות. לעומת הדגם היוצא, שצויד רק במערכת בלימת חירום אוטונומית, הדגם החדש מצויד גם במערכת התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ואור גבוה אוטומטי.
מפרט האביזרים כולל, כבעבר, בולמי זעזועים אדפטיביים, מושבים קדמיים ספורטיביים בעלי ריפוד עור הפוך (זמש) בצבע אדום, חגורות בטיחות בצבע אדום, מערכת בלמים עם דיסקים בקוטר 350 מ"מ מלפנים ו-305 מ"מ מאחור ובורר מצבי נהיגה (כולל מצב "נוחות", שלא היה בדגם הקודם). עוד כולל מפרט האבזור גלגלים גדולים ורחבים מבעבר – 245/30-20, לעומת 235/35-19 קודם לכן.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות