אחרי אינספור טיזרים, רמזים והבטחות - הוא כאן. אורוס (Urus), רכב פנאי ראשון בתולדות למבורגיני, וכלי הרכב הראשון המיועד (גם) לנסיעות שטח מאז רכב האקסטרים שתוכנן עבור הצבא האמריקאי, ה-LM002. הפעם, הלקוח הפוטנציאלי יותר מיינסטרים - הקהל ההולך וגודל של רוכשי רכבי פנאי יוקרתיים.
אז נכון, במחיר התחלתי של 169 אלף יורו (702 אלף שקל לפני מסים בישראל) זה לא בדיוק רכב פנאי לכל פועל, אבל אחרי כל הרעש והצלצולים נדמה שלמבורגיני לא בדיוק הפתיעה מישהו עם רכב הפנאי החדש. למעשה, הוא נראה כמו המשך ישיר לקטגוריה שהמציאה ב.מ.וו עם ה-X6 - רכב פנאי יוקרתי עם מרכב דמוי-קופה.
השור בשטח: למבורגיני חותרת למיינסטרים
צילום: מנהל
למבורגיני אורוס מבוסס על פלטפורמת אודי Q7 (ופולקסווגן טוארג הבא), שמשמשת בין היתר גם את בנטלי בנטייגה ופורשה קאיין. הוא מציע מרכב חמש דלתות עם מקום לחמישה נוסעים (ארבעה בתוספת תשלום עם מושבים נפרדים מאחור). זהו רכב לא קטן - אורכו 511 ס"מ, רוחבו 202 ס"מ, גובהו 164 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 300 ס"מ. גם המשקל לא צנוע, עם קרוב ל-2,200 ק"ג.
השור בשטח: למבורגיני חותרת למיינסטרים
צילום: מנהל
כדי לכפר על כך בלמבורגיני הלכו על הנוסחה הקלה-יחסית - עוד כוח. יחידת 4.0 ליטר של פורשה עם צמד מגדשי טורבו ושמונה צילינדרים (V8), מפיקה כאן 650 כ"ס ו-86.6 קג"מ ב-2,250 סל"ד, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש. לאורוס תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה שמעבירה עד 70% מהכוח לפנים ועד 87% לאחור.
השור בשטח: למבורגיני חותרת למיינסטרים
צילום: מנהל
עוד נמסר כי לרכב הפנאי היגוי אחורי אקטיבי (עד שלוש מעלות פלוס או מינוס), מתלי אוויר מתכווננים ובלמים קרמיים. הרבה כוח ומשקל גבוה גם מחייבים צמיגים רחבים - 285/45 עם חישוקי "21 מלפנים ו-285/35 עם חישוקי "23 מאחור. לא מספיק? אפשר לעלות ברוחב ל-315 מלפנים ו-325 מאחור (חתך 40 ו-30 בהתאמה), למי שזקוק למקסימום אחיזה (ורושם).
השור בשטח: למבורגיני חותרת למיינסטרים
צילום: מנהל
כיאה לרכב פנאי יוקרתי, למבורגיני תציע מצבי נהיגה שונים שמשפיעים על גובה המתלים, תגבור ההיגוי, תגובת דוושת התאוצה, פעולת בקרת היציבות ופרמטרים נוספים. אלו כוללים מצב כביש (סטראדה, Strada), שטח (טרה, Terra), שלג (נבה, Neve), מסלול (קורסה, Corsa), חול (סביה, Sabbia) וספורט.
מחיר האורוס יעמוד על החל מ-169 אלף יורו, ונכון לעתה לא ידוע על כוונת חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי קונצרן פולקסווגן, להתחיל בשיווק למבורגיני בישראל. בכל מקרה, יש לה עד לאביב 2018 לפחות להחליט, אז יחלו מסירות ראשונות בעולם.