רוב הנהגים באירופה מעדיפים מכונית בנזין או דיזל על חשמלית, ולנהוג בעצמם על-פני נהג רובוטי - כך עולה מסקר רחב היקף שביצעה מאזדה, יחד עם חברת המחקר איפסוס מורי. לא פחות מ-11,000 נסקרים נשאלו סדרה של שאלות, והתוצאות ברורות: קרוב ל-60% מאמינים שמנוע הצורך בנזין או דיזל לא אמר את המילה האחרונה.

65% מהנשאלים בפולין ויותר מ-60% מהנשאלים בגרמניה, ספרד ושוודיה, השיבו כי לדעתם יש מקום להמשיך ולהשקיע בשיפור מנועי בעירה פנימית. בסך הכל 58% מהנשאלים סבורים כך. נתון מפתיע לא פחות נוגע למנועי דיזל - 31% הצהירו כי הם מקווים שמנועי דיזל ימשיכו להימכר גם בשנים הבאות, זאת למרות שורת הסקנדלים שנלווית למנועים צורכי סולר בשנים האחרונות. בפולין בתמונה עוד ברורה יותר - 58% רוצים את מנוע הדיזל גם בעתיד.

אירופה לא מוכנה להיפרד מבנזין ודיזל

 
ואם נדמה שהציבור מעדיף את מנועי הבנזין והדיזל רק בגלל הבדלי המחיר - מכוניות חשמליות כיום יקרות יחסית למקבילותיהן המסורתיות - אז הנתון הבא סודק גם את ההנחה הזו: שליש מהנשאלים בסקר השיבו שיעדיפו מנוע בנזין או דיזל על מנוע חשמלי, גם אם שלושתם יעלו אותו הדבר. האיטלקים הביעו זאת בנחרצות גדולה עוד יותר - 54% אחוזים בעד מנועי בעירה פנימית גם באותו המחיר.
 
אירופה לא מוכנה להיפרד מבנזין ודיזל


ומה עם מכוניות שנוהגות בעצמן? פה הציבור האירופאי נראה לא מוכן כלל לטכנולוגיה החדשה. רק שליש מהנשאלים השיבו שהם מקבלים את הטכנולוגיה, כאשר בהולנד וצרפת שיעור המצפים לזו עומד על רבע מהנשאלים בלבד. ולא פחות מפתיע: הסוקרים מצאו כי צעירים, שנחשבים למאמצי טכנולוגיות חדשות במהירות, הביעו הסייג ממכוניות ללא נהג בשיעורים דומים.