ג'נסיס (Genesis), יצרנית מכוניות היוקרה של קונצרן יונדאי, חשפה בתערוכת ניו-יורק את האסנטיה (Essentia, קיצור של Essential, חיוני). מכונית התצוגה החדשה רומזת כיצד עשויה להיראות חשמלית ספורטיבית של המותג, אחת משישה דגמים חשמליים שיוצגו עד ל-2021.

רטרו עתידני: ג'נסיס חשמלית וספורטיבית


האסנטיה היא מכונית קופה בעיצוב מסורתי, כמעט רטרו - יש לה חרטום ארוך ונמוך, תא נוסעים מוסט לאחור עם גג חופה כפולה (מוטיב שמזוהה עם זגאטו האיטלקית מאז שנות ה-50) וחלק אחורי קצר.

העיצוב הנאה - שעדיין לא אושר סופית לייצור - מסתיר הנעה חשמלית מודרנית וביצועים מרשימים. ג'נסיס מעריכה כי מכונית התצוגה יכולה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כשלוש שניות, אך לא מפרסמת מפרט טכני מלא של הדגם. כך שאנחנו אפילו לא יודעים כמה מנועים חשמליים יש לה, מלבד שזה יותר מאחד.

רטרו עתידני: ג'נסיס חשמלית וספורטיבית


ג'נסיס, למי שלא מכיר, היא יצרנית שנוסדה תחילה כשם דגם של יונדאי. זו הייתה ספינת הדגל של המותג, שיועדה בעיקר לארה"ב כמתחרה בלקסוס (טויוטה), אקורה (הונדה) ואינפיניטי (ניסאן), וכמובן במותגי היוקרה הגרמניים.

רטרו עתידני: ג'נסיס חשמלית וספורטיבית


לפני כשנתיים ביצרנית החליטו להפריד את ג'נסיס למותג עצמאי, ולהרחיב אותה ממכונית אחת להיצע דגמים שלהם. במסגרת תוכניות אלו, ג'נסיס צפויה להציג בשנים הקרובות מספר דגמים חדשים, בהם ספורטיבית בהשראת האסנטיה, כמו גם רכבי פנאי ומכוניות סדאן נוספות. למרות תוכניות אלה, בשלב זה לא ידוע על כוונת חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, להשיק את ג'נסיס בישראל.