יצרנית הרכב היפנית ניסאן מצטרפת ליריבתה מבית, טויוטה, ומודיעה על הפסקת שיווק מנועי דיזל באירופה. חודשיים אחרי הודעת טויוטה, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בניסאן התקבלה החלטה דומה, לפיה יופסק בהדרגה שיווק מנועים צורכים סולר, זאת נוכח הירידה בביקוש בעקבות משבר "דיזלגייט" - פרשת זיוף רמת הזיהום של פולקסווגן.

1587708ניסאן קשקאי - מתיחת פנים


דוברת ניסאן אישרה את הפרטים. "יחד עם יצרניות אחרות וגופי תעשייה, אנחנו רואים ירידה הדרגתית, אך לא צופים סוף פתאומי (לדיזל) בטווח הקצר", ציינה. שמה לא פורסם. במקום, לדבריה ניסאן תתמקד במכוניות מחושמלות - דגמי כלאיים (בנזין-חשמל) ומכוניות חשמליות טהורות.

רק 16% מהמכוניות שניסאן מוכרת כיום באירופה, מצוידות במנוע דיזל. היצרנית עושה שימוש במנועים שפיתחה שותפתה רנו. בישראל דגמים בולטים המצוידים במנוע כזה הם ניסאן X-טרייל (שמשווק רק עם מנועי דיזל) וניסאן קשקאי, בו צרכן הסולר מהווה השנה 25% מכלל המכירות. בשלב זה לא ידוע על שינוי במדיניות המכירות של קרסו, יבואנית ניסאן לישראל.

דיווח: ניסאן תפסיק לשווק מנועי דיזל באירופה


"באירופה, שם מכירות הדיזל מרוכזות, הדחיפה שלנו לחשמול תאפשר לנו להפסיק בהדרגה שיווק דיזל במכוניות נוסעים, כל פעם שמכונית מתחדשת", כך על-פי הדוברת. על-פי דיווח קודם של רויטרס, שהתבסס על מקור ביצרנית, ניסאן מתכוונת לפטר מאות עובדים במפעל הרכב הגדול בבריטניה, עקב הירידה בביקוש למכוניות דיזל באירופה.

ניסאן מסרה 128,456 מכוניות מתודלקות בסולר באירופה בשנה שעברה, 16% מסך המכירות. זאת על-פי נתון של סוכנות הידיעות בלומברג. היצרנית משווקת ביבשת גם כלי רכב מסחריים עם מנוע דיזל, בהם הנווארה וה-NV200. אלו צפויים להיפגע פחות מהמהלך, משום שכלי רכב מסחריים נפוצים עם מנועי דיזל גם בשווקים מחוץ לאירופה. עם זאת, גם כאן ניסאן שמה דגש גדול יותר על גרסאות כלאיים וחשמל.

המהלך של ניסאן שפורסם כעת, מגיע שבועות ספורים לאחר שטויוטה הודיעה רשמית על הפסקת שיווק דגמי דיזל באירופה. היצרנית הגדולה ביפן צפויה להציע גרסאות דיזל רק ללנד קרוזר ולכלי רכב מסחריים (בהם ההיילקס), זאת לאחר שנתח הדיזל ממכירותיה ירד לפחות מ-10%.