האם בקרוב מכוניות הספורט של לוטוס יעשו שימוש במנועי וולוו? כך עולה מדיווח של שבועון אוטוקאר, לפיו ביצרנית מכוניות הספורט הבריטית שוקלים לוותר על מנועי טויוטה, ולהחליפם ביחידות כוח של יצרנית הרכב השוודית.

מנועי וולוו יעשו ספורט בלוטוס


מהדיווח עולה כי מנהל היצרנית, ג'אן-מארק גאלס, מעוניין אמנם להשאיר את מנועי טויוטה בינתיים, אך בעתיד הקרוב בכוונתו לפנות לכיוון חדש. זאת, לאחר שג'ילי הסינית, בעלת הבית של וולוו, רכשה את השליטה גם בלוטוס.

מנועי וולוו משמשים כיום מלבד למותג השוודי, גם ברכבי מותג לינק אנד קו (Lynk & Co) שהקימה ג'ילי עם הפנים לאירופה. הם צפויים לשמש גם במכוניות של ג'ילי עצמה, כאשר היצרניות כבר החלו בשיתופי פעולה בפלטפורמות ומערכות הנעה. גם מותג המוניות הלונדוניות (אף הוא בבעלות ג'ילי) אימץ מנועי וולוו.

לוטוס עושה כיום שימוש במנועי 1.6, 1.8 ו-3.5 ליטר מתוצרת טויוטה. מנועים אלו מגיעים, בין היתר, מהאוריס, קורולה באמריקה וקאמרי בהתאמה. לוטוס מבצעת בהם שורה של שינויים והתאמות בכדי לספק ביצועים עדיפים, כולל החלפת רכיבים רבים והוספת מגדשים. 

מנועי וולוו יעשו ספורט בלוטוס
מנוע שלושה צילינדרים של וולוו. בדרך ללוטוס?


לוולוו היצע מנועים שיכול להתאים ברובו לרכבי לוטוס, ומבוסס על מנועי טורבו בנזין עם שלושה או ארבעה צילינדרים. המודרניים שבהם בנפח 1.5 או 2.0 ליטר ועם עד כ-310 כ"ס. זאת לפני ש"סוחטים" את המנוע לשימוש מכונית ספורט.

מעבר למנועים חדשים יתאפשר לא רק בגלל רכישת לוטוס על-ידי ג'ילי. יצרנית מכוניות הספורט נמצאת בתחילתה של תוכנית ארגון מחדש, במסגרתה תחליף דגמים ישנים ותוסיף חדשים - בהם גם רכב פנאי ראשון. זה עשוי להרוויח מטכנולוגיות שוולוו פיתחה לדגמי ה-XC, ובהם גם מערכות כלאיים עם טעינה ממקור חיצוני (פלאג-אין הייבריד).