מובילאיי, חברת הטכנולוגיה הישראלית שנרכשה אשתקד על-ידי אינטל, מודיעה על חתימת הסכם ענק עם יצרנית רכב. בכיר ביצרנית סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי היצרנית תספק רכיבים למכוניות אוטונומיות לשמונה מיליון כלי רכב של היצרנית, שפרטיה עדיין חסויים. גם עלות העסקה לא פורסמה.

מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר בתולדות מובילאיי, שמספקת רכיבים למספר יצרניות. היא מצביעה על כך שיצרניות הרכב וספקיהן מאיצים את תהליך השקת מערכות המאפשרות למכונית לבצע מטלות נהיגה שונות, בהן נהיגה בכביש בינעירוני ובלימת חירום אוטונומית.

העסקה החדשה תצא לדרך בשנת 2021, במקביל להשקת שבב "EyeQ5" החדש של אינטל, שמתוכנן לשימוש במכוניות אוטונומיות. אינטל תשיק בשבועות הקרובים את ה-"EyeQ4" הפשוט יותר, כך על-פי ארז דגן, סגן נשיא בכיר לפיתוח מתקדם ואסטרטגיה במובילאיי.

עסקת ענק למובילאיי: תספק רכיבים למיליוני מכוניות


מובילאיי, שנרכשה בשנה שעברה על-ידי אינטל בתמורה ל-15.3 מיליארד דולר, מציינת כי קרוב ל-27 מיליון מכוניות מ-25 יצרניות נעות כיום על הכביש עם רכיבים מתוצרתה, ברמות שונות של מערכות בטיחות ואוטונומיה. עובדה זו מקנה לחברה נתח שוק של יותר מ-70%.

אינטל ומובילאיי מתחרות מול מספר יצרניות שבבים ומערכות "ראייה" למכונות, בהן נבידיה (Nvidia), בקרב על מי יספק את הטכנולוגיה ליצרניות הרכב האוטונומי. המערכת החדשה שמובילאיי ואינטל מפתחות תהיה זמינה במגוון דגמים של יצרנית הרכב איתה נחתם ההסכם, ותספק רמת אוטונומיה בינונית - כלומר נהג אנושי עדיין יידרש להיות עירני ומודע למתרחש, כדי לקחת פיקוד במקרה של כשל בנהיגה האוטונומית.

עסקת ענק למובילאיי: תספק רכיבים למיליוני מכוניות



"עד לסוף 2019, אנחנו מצפים ליותר מ-100,000 מכוניות אוטונומיות ברמה 3 עם רכיבי מובילאיי", כך על-פי מנכ"ל החברה, אמנון שעשוע. רמה 3 פירושה שהמכונית יכולה לנסוע לבד, אך נהג אנושי נדרש לקחת פיקוד בתוך כ-10 שניות במקרה בו המערכת לא מסוגלת לתפקד בעצמה.

מובילאיי משתפת פעולה כיום עם מספר יצרניות, בהן אודי, ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, הונדה, ניסאן, פיאט קרייזלר ועוד. חברת הטכנולוגיה בוחנת בימים אלה במטה שלה בירושלים, גם מערכות נהיגה מתקדמות יותר (רמה 4) המבוססות על "EyeQ4". באחד המבחנים, שנערך בנוכחות כתבי רויטרס, המכוניות הללו ביצעו נסיעה בלי מעורבות נהג אנושי בכביש מהיר ציבורי סמוך לירושלים.

על-פי מובילאיי, מערכות רמה 4 ייכנסו אמנם לייצור רק ב-2021, אך חלק מרכיביה יוטמעו במערכות בטיחות שיושקו כבר בקרוב ויהיו זמינות לצרכנים. לפי שעשוע, בהתאם להתחייבות יצרניות הרכב, מכוניות אוטונומיות שישמשו כמוניות צפויות להיכנס לשימוש מסחרי בסביבות 2021.