איך אתה מסכם את התקופה האחרונה בוולוו?
"אנחנו רואים שהמכירות של וולוו נמצאות בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. השינוי בולט מאז שהשקנו את ה־V40, ובייחוד מאז שהתחלנו בשיווק הדור החדש של המכוניות — XC90, S90 ו־XC60. בזכות המבחר החדש הצלחנו לשמר לקוחות ולהחזיר אלינו כאלה שעזבו אותנו. הצלחנו גם להביא לקוחות חדשים עם ה־V40, שהוא דגם צעיר יותר ודינמי. 
 
"היום ברוב הדגמים אנחנו מציעים את נתוני ההספק הטובים ביותר וזה עוזר. וולוו הימרה על מנועי ארבעה צילינדרים, והם זוכים להכרה בזכות היכולת לשמור על הספק גבוה יחד עם נתוני זיהום נמוכים, וכל אלה מביאים אלינו קהל צעיר ומגוון יותר. היום, בניגוד לעבר, גם העיצוב הוא תחום שהפך להיות חוזקה שלנו — והמספרים מדברים; כך למשל מסרנו 320 יחידות של XC60 ב־5 חודשים, ויכולנו להעלות לכביש 500 יחידות אם רק היה לנו מלאי מספק.
 
"אנחנו רואים גם את ההכרה העולמית בדרכה של וולוו עם זכיות בתואר 'מכונית השנה' ועוד פרסים. העובדה שבחרו ביושב הראש שלה, האקאן סמואלסון, ל'איש השנה בעולם הרכב', משמעותה היא הפגנת הערכה לחברה ולדרך שלה.

על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר
שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר
 
"מבחינת מכירות בשנה שעברה, 2017, עלינו באופן מינורי כי היה חסר לנו ה־XC60. השנה, בשליש הראשון של 2018, עלינו בכמעט 30% במכירות. זה אומר שאנחנו צפויים לסיים אותה עם מכירת 1600 כלים, אבל הכל תלוי אם נצליח לקבל מספיק XC40 ו־XC60".
 
עד כמה חשוב ה־XC40? האם יש לו פוטנציאל להפוך לדגם הנמכר שלכם?
"הדגם הזה מכניס אותנו לפלח שוק חדש, ולתפיסתנו אנחנו צריכים להיות משמעותיים בתחומים בהם אנו מתמודדים. פלח זה נמצא בצמיחה ויכול להביא לוולוו קהל לקוחות חדש. דגם זה יוסיף למכירות המכוניות של וולוו מעבר למה שהיה לנו במבחר הנוכחי, ובגלל גודל פלח השוק הזה הוא יכול להשפיע על כלל המכירות של הכלים האחרים; ה־XC40 ימשוך קהל רב לאולמות התצוגה, וחלק ממנו עשוי לרכוש דגם אחר. מבחינת מכירות, בטווח הקצר תהיה תחרות בינו לבין ה־XC60 מי יהיה הנמכר ביותר אצלנו, והתוצאות תהיינה תלויות במלאי".

על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר

 
האם העובדה שאתם מאחרים יחסית בכניסה לתחום זה מפריעה?
"בסופו של דבר לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, וכך גם לעובדה שזה השחקן החדש בשכונה. החיסרון הבסיסי הוא שעם ההשקה אין לנו בסיס לקוחות מהעבר. עם זאת, אנחנו לא מרגישים זאת ולאור הביקוש אני לא מרגיש שחסרה לנו כאן היסטוריה. היתרונות הם שהוא פותח בגישה שונה וחדשנית לעומת המתחרים, הוא מעוצב טוב יותר ויש לו פתרונות חכמים יותר. ברור שהתחרות מאתגרת ויש לנו כבוד גדול ליריבות מגרמניה. אבל הפתרונות שלנו באים מכיוונים שונים ומעניינים והקו העיצובי זוכה להערכה בכל העולם".
 
עד כמה V40 קרוס קאונטרי עשתה עבורכם את העבודה בתחום הפנאי הקומפקטי?
"כאשר השקנו אותה היא הייתה פחות מושכת כחבילה. עם זאת, בחצי השנה האחרונה בנינו חבילה מאוד מושכת עם מנוע T5 והנעה כפולה והצענו אותה ב־215,000 שקלים. אבל באופן כללי הכלי הזה לא ישב על אותה משבצת כמו ה־XC40, ולא יכול היה להתחרות בכלי הפנאי הקומפקטיים. ה־XC40 זה הרכב הנכון שכולם רוצים". 
 
על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר


היו ימים שוולוו הובילה את שוק היוקרה בישראל. האם תוכלו לחזור לשם?
"וולוו עשתה קפיצה ענקית, אבל המתחרים לא נחים. אני חושב שבפלחי שוק מסוימים אנחנו יכולים להיות מובילים, אבל מכיוון שאנחנו לא משחקים בכולם יקשה עלינו להוביל את השוק. ב־XC60 אנחנו שניים לאודי Q5 במכירות בפער לא גדול, ואם היה לנו  מלאי זה היה אפילו קרוב יותר. אנחנו גדלים, אבל לוולוו כיצרן אין יומרות להיות בסדר גודל של אודי וב.מ.וו. היא מדברת על 800,000 מכוניות לשנה ב־2018, ואלה יצרנים של יותר משני מיליון כלי רכב בשנה".
 
מה הציפיות שלכם מבחינת מכירות לשנים הבאות?
"וולוו כמותג תלך ותתחזק. היקף הייצור לא יהיה כמו של מרצדס, אבל אין לי ספק שיש לה הכוח להוביל בפלחים חשובים גם באירופה וגם בישראל. אני רואה אותנו עוברים את רף ה־2000 מכירות כנראה ב־2020".

על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר

 
מה קורה עם פולסטאר, ואיך אתם מתייחסים לכך שהיא תגיע מסין?
"וולוו היא קבוצה וכרגע האסטרטגיה שלה נבנית וכשיהיה לנו מה לחדש נספר. עם סין כארץ ייצור אין לנו בעיה, ואנחנו מקבלים כבר עתה S90 מסין".
 
האם משמעות העובדה שהמכוניות מגיעות מסין היא שההשפעה של בעלי הבית הסינים מורגשת?
"לפי מה שאני שומע ומרגיש אין התערבות סינית בניהול, ולהנהלת וולוו ניתן החופש לפעול לפי דרכה ותפיסתה. אבל וולוו אמורה להיות חברה הפועלת באופן גלובלי ומייצרת לא רק באירופה. השוק הסיני יודע להעריך ואוהב מוצרי יוקרה, ומעניק לוולוו חלק מיכולתה ליצר בה רכבי יוקרה 'אמיתיים'".
 
האם היבוא מסין יצר קשיים?
"לא. ההתנהלות היא שקופה, ומדובר במיסוי מעט גבוה יותר, תוספת של 7% — אבל החומרים אותם חומרים, המנוע אותו מנוע והמפעלים זהים".

על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר

 
מכירות מותגי היוקרה גדלות. האם זה יימשך, ומה הן הסיבות לכך?
"עולם הפרמיום גדל וכלים כמו ה־XC40 מסייעים לכך. אודי Q2 יכול היום להיות חלופה לרכבי פנאי קומפקטיים עממיים ו־A1 זולה יותר מהונדה סיוויק, כך שהמוצרים הם סיבה אחת. למעשה, זו היכולת של מותגי היוקרה להביא קו רחב של מוצרים ובאופן כזה לאפשר לאנשים רבים יותר להגשים חלום באמצעות גרסאות כניסה. המחירים נתנו לגיטימציה לקנייה כזו, וכך גם כלי המכירה עם אפשרויות המימון והטריד אין. הסיבה השנייה היא שבעולם שבו יש רווחה, וישראל היא אי של יציבות כלכלית, אנשים יכולים להרשות לעצמם מכוניות כאלה".
 
ה־V60 הוצגה באירופה. למה אינכם מביאים אותה לארץ?
"שוק הסטיישן בתחום היוקרה אינו מפותח בישראל והצרכן מעדיף לרוב פנאי או סדאן. יש לקוחות בארץ שנוהגים ב־V90 קרוס קאונטרי שהוא רכב מעולה, ואנחנו מזמינים דגמים כאלה, אבל רוב הקהל מעדיף SUV. ברור שנמצא כמה לקוחות שירצו סטיישן, אבל הרוב יעדיף פנאי או סדאן, ואנחנו רוצים להשיק רכב חדש וחשוב שכזה עם מומנטום ומסה".

על הקו עם שרון גלזר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר

 
אז מתי נראה את ה־S60 בארץ והאם היבוא מארצות הברית ישנה משהו?
"ה־S60 אמורה להגיע באמצע השנה, אבל עדין אין לנו מידע. אין לנו ניסיון עם יבוא וולוו מארצות הברית, אבל כאמור החברה מתפקדת כיום על בסיס גלובלי ומקום הייצור לא חשוב".
 
איך אתם מתייחסים לחגיגת ההיברידי הנטען? 
"לרוב מותגי הפרמיום יש כלים עם אנרגיות חליפיות. יש הרבה כלים כאלה בשוק והלקוח נהנה מזה וכך גם המדינה. מדובר בכלים איכותיים ובטיחותיים וגם נקיים יותר, וככל שיעלו יותר כלים כאלה על הכביש המקום שבו נחייה יהיה נקי וטוב יותר".
 
האם אתה מרגיש שהחגיגה  לגיטימית? יש טענה שלקוחות רבים בכלל לא טוענים את הרכב ואז נוסעים עם היברידי כבד.
"גם לנו יש אחריות סביבתית ובכלל אנחנו רוצים שחווית הלקוח תהיה מרבית. לכן אנחנו מספקים עמדת טעינה על חשבוננו לכל לקוח. הניסיון שלנו הוא שלקוחות טוענים, ויש כאלה שקונים עמדה נוספת למקום העבודה".