יצרנית מכוניות היוקרה מרצדס חשפה מכונית תצוגה בעיצוב רטרו, אבל עם טכנולוגיה מודרנית. המכונית, שמכונה "מרצדס-AMG ויז'ן EQ סילבר ארו" (Vision EQ Silver Arrow), עוצבה בהשראת מכונית משנת 1937 שהחזיקה בשיא מהירות מרשים: 432.7 קמ"ש בכביש ציבורי.

המכונית, שהתבססה על מכונית הגרנד פרי של מרצדס מאותה תקופה, כונתה W125 ועוצבה בהשראת מטוסי תחילת המאה ה-20. עם הנהג רודולף קאראקיולה, היא רשמה את שיא המהירות באוטובאן שמחבר את פרנקפורט לדרמשטט - שיא שהחזיק עד לנובמבר 2017.

אז יותר מ-80 שנה מאוחר יותר, מרצדס חוזרת לאותה מכונית עם רכב התצוגה המרשים. אורכה 5.3 מטרים (ארוכה מ-S-קלאס), אך היא נמוכה ורחבה. מרכב כסוף בהשראת "חיצי הכסף" של המאה הקודמת (כינוי למכוניות הגרנד פרי הגרמניות מלפני מלחמת העולם השנייה) וחישוקים ענקיים - "24 מלפנים ו-"26 מאחור, משלימים את המראה הקרבי.

בחזרה לעתיד: מרצדס חשמלית בעיצוב רטרו


תא הנהג משלב חומרים מסורתיים - עור, אלומיניום מוברש ועץ מהודר - עם טכנולוגיה מודרנית. בין היתר תמצאו כאן גלגל הגה עם מסך פיקוד במרכזו, ומסך מידע דיגיטלי גדול מעליו. מתחת למכסה המנוע מסתתרת יחידת כוח חשמלית (כפי שרומז השימוש בשם המותג "EQ"), עם לא פחות מ-750 כ"ס, מצברים עם קיבולת של 80 קילו-וואט שעה וטווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ. נתוני ביצועים לא פורסמו.

בחזרה לעתיד: מרצדס חשמלית בעיצוב רטרו


הוויז'ן EQ סילבר ארו מיועדת כתרגיל עיצובי בלבד, ללא כל סיכוי להגיע לייצור. מרצדס מתכוננת בימים אלה להשקה הרשמית של מותג EQ, שתחל עם רכב פנאי חשמלי קומפקטי שיכונה EQC. רכב זה יוצג רשמית בגרסה סדרתית בחודש הבא, לקראת שיווק בשנה הבאה.

ההשראה - מרצדס W125:
בחזרה לעתיד: מרצדס חשמלית בעיצוב רטרו