ניסאן נבארה, טנדר הטון המשווק גם בישראל, הפך בגרסת תצוגה למצפה כוכבים ומעבדה ניידים. הרכב, שהוצג לכבוד תערוכת המסחריות של האנובר, כולל שורה ארוכה של שינויים שהקו המחבר ביניהם הוא מראה שטח קשוח ומושך. 

העיצוב, שלדברי ניסאן הושפע מהיקום - לא פחות - כולל גוונים שחורים-אפורים ותאורה אדומה, שהיפנים מסבירים כי היא הכי פחות מעייפת לעין אנושית בתנאי חשכה. העיצוב הקשוח ממשיך גם לנגרר, שכולל מעבדה מצוידת במחשבים, כלי מדידה ולא פחות מרשים - מצפה כוכבים מיניאטורי אבל שימושי לגמרי.

באמצעות הנגרר ניתן להגיע לאזורים חשוכים, בהם נראים הכוכבים בבירור, ולצפות בהם "מקרוב" - בניסאן מבטיחים שרכב התצוגה, שמכונה "דארק סקאיי" (Dark Sky, שמיים כהים), או ליתר דיוק הטלסקופ שלו, מאפשר מבט ברור עד לכוכב הלכת שבתאי וגלקסיות רחוקות.

ניסאן נבארה צופה לשמיים - ומעבר


מלבד המבט לחלל, הנבארה המשופר גם מציע כמה עזרי נהיגה מעניינים, שימצאו דרכם בקרוב לרכב הסדרתי. בראשם בקרת שיוט אדפטיבית, ששולטת לא רק על המהירות אלא גם על ההיגוי לשמירה על הנתיב (כולל בעיקולים). יש גם מערכת התרעה מפני רכב או מכשול בשטח מת ומצלמות היקפיות, שהותאמו כולם לשימוש עם נגרר.

ניסאן נבארה צופה לשמיים - ומעבר


וזה לא הכל: הנבארה דארק סקאיי אף יכול לנווט את עצמו לנגרר, כך שחיבורו המדויק לא מצריך לסובב את הראש או אפילו פעולה כלשהי מצד הנהג - סיבוב ההגה או האצה ובלימה.

ניסאן נבארה צופה לשמיים - ומעבר


נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לייצור גרסה סדרתית של הדארק סקאיי. סממני עיצוב ממנו וטכנולוגיות הבטיחות, צפויים בדגם הסדרתי בשנים הקרובות.