אם בבעלותכם ניסאן אלמרה, ווינר, X-טרייל, טראנו או פטרול שיוצרו בין ינואר 2004 לדצמבר 2012, ייתכן ותקבלו בקרוב הודעה לביתכם לביצוע תיקון במכונית. חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, מודיעה על קריאה ל-7,656 יחידות מדגמים אלה, בשל חשש לכשל בכרית האוויר.

הקריאה לתיקון נכללת בקמפיין הענק של חברת טאקאטה היפנית, יצרנית כריות האוויר לשורה ארוכה של יצרניות. ביצרנית מצאו כי לאורך זמן עלולה להתפתח תקלה במנגנון כרית האוויר, וכתוצאה לכך חלקים ממכלול פתיחת הכרית עלולים לעוף בחוזקה לכיוון ראש הנוסע במושב הקדמי.

התקלה בכריות האוויר של טאקאטה אחראית למותם של למעלה מעשרה בני אדם - מרביתם בכלי רכב של הונדה, והיא הובילה לקריאה לתיקון למיליוני מכוניות מאז 2013, משלל מותגים. בעקבות היקף התקלה הנרחב, טאקאטה פשטה רגל בשנת 2017. 

ניסאן קוראת לתיקון 7,656 מכוניות בישראל


מחברת קרסו נמסר כי הודעות יישלחו לבתי בעלי כלי הרכב המעורבים בימים הקרובים. אלו יתבקשו להגיע לאחד ממוסכי היבואנית ברחבי הארץ בכדי להחליף את כרית האוויר הקדמית של הנוסע. משך התיקון עומד על כשעתיים.

ניסאן קוראת לתיקון 7,656 מכוניות בישראל

 
חשוב לשים לב כי בהתאם לתקנות הרכב בישראל, חובה על בעל רכב לתקנו בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה לביתו. בתום תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש ולא ניתן יהיה לבצע העברת בעלות. עוד חשוב לשים לב, כי כל פעולה הנכללת בקריאה לתיקון - בדיקה, תיקון והחלפת חלקים - מבוצעת במלואה ללא עלות לבעל הרכב.

בעלי אחת המכוניות המוזכרות שמעוניין לבדוק אם רכבו נכלל בקריאה לתיקון, יכול לעשות זאת באמצעות מוקד שירות הלקוחות של קרסו, בטלפון שמספרו 3575* או באתר החברה.