מכשירי תנועה הכריזה אתמול (שלישי) על תחילת שיווקה בישראל של המסחרית החדשה של מאן, TGE – כניסה ראשונה של מותג זה לתחום הרכב המסחרי הקל. דגם זה, למעשה פולקסווגן קרפטר – מאן היא חלק מטראטון, קבוצת הרכב הכבד של קבוצת פולקסווגן (הכוללת גם את סקניה ועוד) – והוא פרי פיתוח מקורי, לאחר שתם ההסכם עם מרצדס; קרפטר הקודם היה למעשה ספרינטר.
 
היצע
כרגיל בסוג רכב זה, גם ל-TGE מגוון כביר של תתי-דגם וגרסאות – בסוגי השלדה, המרכב, ההנעה ועוד. מאן TGE מיוצר לטווח המשקל 3-7.2 טון, ובישראל יוצע בשלב זה במשקל כולל של 5 טון. סוגי המרכב הם: ואן סגור, קומבי, הולכת נוסעים ומשאית שלדה עם תא-נהג רגיל או כפול. ל-TGE, לפי סוג המרכב, היצע של 2 בסיסי גלגלים, 3 רמות אורך ו-3 רמות גובה. במיניבוס ניתן להסיע עד 19 נוסעים, הוואן יכול להוביל עד 18.4 מ"ק, ולמשאית השלדה כושר העמסה מרבי של 2855 ק"ג.

החל שיווקן של המסחריות של מאן

 
מאן TGE מצויד במנוע דיזל אחד בנפח 2.0 ליטר, אך זה מציע מספר רמות הספק, ובישראל מדובר ב-122, 140 ו-177 כ"ס. התיבה היא ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 8 הילוכים. למסחרית הזאת, לפי הגרסה, הנעה קדמית, אחורית או כפולה.
 
באבזור בין השאר, תאורת לד לאור יום, מסך מגע "8, מצלמת רברס ובעיקר מושב נהג הידראולי עם תפעול חשמלי. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית וגם בקרת שיוט אדפטיבית.
 
המחירים של מאן TGE נעים בין 170,000 ל 320,000 שקלים לפי הגרסה והמכלולים.

החל שיווקן של המסחריות של מאן