תחילת מהלכי השיווק ב-2019 של כלמוביל, יבואנית יונדאי, הוכרזה לאחרונה עם השקת הסנטה פה החדש והטוסון ו-i20 המעודכנים. אך לא מעט צפוי גם בהמשך, ושיאו יגיע לידי ביטוי כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה.  
 
הצד המשפחתי
בתחום הדגמים המשפחתיים, מתוכננת השקת i25 אקסנט החדשה. הדגם, הגדול מקודמו, תאום לפלטפורמה של קיה ריו סדאן, יגיע אלינו מהודו, מצויד במנועי 1.4 ו-1.6 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. "השוק הזה הצטמצם מאוד" מודה דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, "מדובר רק בציי רכב, אך עדיין יש לנו לקוחות חשובים שם".

כמעט במקביל תגיע האלנטרה המחודשת שתוצע עם מנוע ה-1.6 ליטר המוכר אבל תשודרג במערכות הבטיחות. לפחות כרגע, פיאמנטה לא רואה טעם בהבאת i30 סטיישן ואין תכניות להבאת גרסת הפאסטבק האופנתית בגלל מחיר יקר וצפיפות במבחר המשפחתי.

תוכניות יונדאי ל-2019: מחשמל עד ציי רכב

 
הצד החשמלי
בגזרה החשמלית מתכננים ביונדאי להתחיל בשיווק האיוניק החשמלית, שאבות טיפוס שלה כבר נמצאים בארץ, ומחירה גבוה מזה של הגרסה הרגילה. לאחריה יחל שיווקו של הקונה חשמלי (עליו כבר נהגנו) בשתי גרסאות טווח/הספק: ביקרה סוללות עם אנרגיה אצורה של 64 קילוואט/שעה, הספק של 204 כ"ס וטווח מוצהר של 482 ק"מ; בזולה סוללות עם אנרגיה של 39.2 קילוואט/שעה, הספק של 136 כ"ס וטווח של 316 ק"מ.
 
הביקוש הגדל לכלי רכב חשמליים במדינות אירופאיות מסוימות כמו נורבגיה יחד עם מחסור עולמי בסוללות גרם לעיכוב ביבוא האיוניק החשמלית, וגם כעת המשלוחים הראשונים מצומצמים. לפחות כרגע היבואן לא רואה כדאיות בהבאת גרסה היברידית נטענת לאיוניק.

תוכניות יונדאי ל-2019: מחשמל עד ציי רכב

 
הצד הספורטיבי
במקביל צפויה יונדאי ישראל להיכנס לזירה הספורטיבית-אופנתית עם i30N האגרסיבית. המכונית, ששיווקה היה אמור להתחיל לפני מספר חודשים, כבר נמצאת בנמל ושיווקה יחל ממש בקרוב. יונדאי תציע בארץ את הגרסה החזקה, הספורטיבית והמצוידת יותר של המכונית שהמנוע שלה מייצר 275 כ"ס, ומשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. יונדאי, כך נראה, תאפשר ללקוחות להזמין גם את גרסת הפאסטבק של ה-i30N. עם זאת, כאמור, כרגע לפחות היבואן לא מתכוון להציע גרסה זו במסגרת המהדורות הרגילות.
 
ויש עוד
לצד שפע החידושים הזה אמורה גם ה-i10 הקטנה לעבור מקצה שיפורים קליל ותוצע גם ברמת גימור 'אופן אייר' עם גג זכוכית.

41663יונדאי i10

 
בנוסף, צפוי כי היצרן יציג באמצע השנה רכב פנאי קטן (B-SUV), שיתחרה בקיה סטוניק ובסוף השנה גם רכב פנאי מיני (A-SUV), האמור להתחרות באיגניס. היבואן, מטבע הדברים, ישאף להביא את הדגמים החדשים האלה צמוד ככל האפשר למועד השקתם בעולם.
 
רכב הפנאי הקטן צפוי לכן להגיע אלינו עוד ב-2019. לקראת סוף 2019 תוצג גם i10 חדשה, אחד הדגמים הנמכרים ביותר של יונדאי בשוק הישראלי. בקיצור יהיה מעניין.