הונדה הודיעה כי תגיע לתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, עם שורה של טכנולוגיות תחבורה עתידיות. בראשן טרקטורון עבודה אוטונומי, מכונית שיודעת לפרש את כוונת הולכי הרגל ומכוניות שמדברות אחת עם השנייה כדי למנוע פקקים ותאונות.

התערוכה השנתית, שתיערך במרכז הכנסים של לאס וגאס שבנבדה, ארה"ב, תתקיים ב-12-8 בינואר 2019. ישתתפו בה יצרניות טכנולוגיה מכל העולם, ועם המירוץ לרכב האוטונומי גם שורה של יצרניות רכב.

הונדה תציג בתערוכה את ה-3E-D18, טרקטורון אוטונומי שמסוגל לנוע בתנאי שטח קשים לבדו, ובכך לסייע לבני אדם בעבודות שטח שונות. הרכב החדש אינו מיועד בינתיים לייצור, אך נמצא בניסוי שטח מתמשך עם עתיד מבטיח.



חטיבות המחקר האמריקאיות של הונדה, "אקסלרייטור" (Xcelerator) ו"דיבלופר סטודיו" (Developer Studio), יגיעו לתערוכה בחיפוש אחר שותפות לפיתוח טכנולוגיות בטיחות ונהיגה אוטונומית. הן יציגו בתערוכה את התקדמות הונדה בתחום התקשורת בין רכב להכל (V2X), הכוללת תקשורת בין מכוניות, בין מכונית לתשתית ובין מכוניות לבני אדם.

הרעיון המרכזי של הונדה בנושא נקרא "סייף סוורם" (Safe Swarm, נחיל בטוח), ותוכנן בהשראת נחילי דגים שנעים בים במהירות ויעילות מבלי לפגוע אחד בשני. בתרגום לעולם הרכב, מדובר בתקשורת בין כלי רכב, כך שכל מכונית יודעת היכן היא נמצאת ביחס למכוניות אחרות, האם יש סכנות בהמשך הדרך ומתי להתמזג בתנועה.



הונדה תציג גם מערכת חכמה לזיהוי כוונות משתמשי דרך, שתשמש את הרכב האוטונומי. באמצעות שורה של חיישנים ומצלמות, המכונית תנתח את מידת הריכוז של הולך רגל המתקרב לכביש - האם הוא מסתכל לכיוון המכונית וחוצה בבטחה או מתפרץ, מהירות ההליכה שלו וכדומה - כדי להעריך האם בטוח להמשיך ולנוע.



מערכת נוספת שתוצג בתערוכה, כוללת רמקולים בתלת ממד, שיאפשרו להשמיע צלילי אזהרה ממוקדים לנהג. שימוש ברמקולים עליונים ונפרדים לכל אוזן, יאפשר מיקוד טוב יותר של ההתרעות - כך שהנהג יבין באופן ברור ומהיר יותר מהיכן מגיעה הסכנה - קדימה, אחורה או אחד הצדדים.