אינפיניטי, חטיבת היוקרה של רנו-ניסאן-מיצובישי, הודיעה על כוונתה לעזוב את אירופה בשנה הבאה. היצרנית נוטשת במהלך את אחד השווקים החשובים בעולם, מערב אירופה, ותתמקד במקום בשוק בו נוסדה, ארה"ב, ובשוק הרכב הגדול בעולם - סין.

בהודעה שפרסמה היצרנית נמסר כי עזיבת מערב אירופה לא תשפיע על מזרח אירופה, המזרח התיכון ואסיה. אלא שמבירור עם חברת קרסו, יבואנית אינפיניטי, עולה כי תהיה למהלך השפעה על השוק הישראלי - אך לטענתה דווקא חיובית.

בשוק הישראלי נמכרו עד עכשיו דגמי אינפיניטי בתקינה האירופית, שהגבילה את מבחר הדגמים שניתן היה להציע בישראל. לפי היבואנית, ביצרנית אישרו מעבר לתקינה האמריקנית - שכוללת מבחר גדול יותר של דגמים, ובפרט רכבי פנאי בינוניים וגדולים שתופסים נתח משמעותי ממכירות היוקרה בישראל. ביבואנית לא מפרטים עם זאת בשלב זה אילו דגמים יתווספו או יגרעו מהמבחר, ומבטיחים פרטים נוספים בהמשך.

46606אינפיניטי Q30
ייצור אינפיניטי Q30 ו-QX30 יופסק בבריטניה


מאינפיניטי נמסר כי ההחלטה לעזוב את אירופה התקבלה כחלק מתוכנית ארגון מחדש, במסגרתה הוחלט למקד את תשומת הלב בצפון אמריקה וסין. תוכנית זו גם תכלול חשמול של כל הדגמים משנת 2021 וביטול מוחלט של גרסאות הדיזל. במילים אחרות, כל דגמי אינפיניטי יציעו מנוע בנזין עם סיוע חשמלי או מנוע חשמלי בלבד. ביצרנית גם הבטיחו שימת דגש מוגבר לתחום רכבי הפנאי.

כתוצאה מהפסקת השיווק באירופה, אינפיניטי גם צפויה לסגור את פס הייצור בבריטניה, בו מיוצרות ה-Q30 ו-QX30 המשווקות גם בישראל. עתיד דגמים אלה, המבוססים על מכלולי מרצדס A-קלאס מהדור הקודם, עדיין לא ידוע.

תגובת חברת קרסו
"בהמשך לפרסומים מחו"ל אודות שינוי פעילות של המותג אינפינטי במערב אירופה בשנת 2020, בקרסו מוטורס צופים את המשך התחזקות המותג בישראל בשנה הקרובה. זאת בהמשך ישיר להפיכתו של אינפינטי, למותג היוקרה הצומח ביותר בשנת 2018. הפעילות בישראל תתרחב עקב היותו שוק ייחודי המאפשר שיווק דגמים בסטנדרט אמריקני. 

"קרסו מוטורס תמשיך לפעול להרחבת קשת הדגמים של המותג בישראל, בהמשך ל-QX60 המיובא מארה"ב, צפויים להגיע בשנה הקרובה דגמים נוספים. אינפינטי ישראל תמשיך לטפח את הקשר עם לקוחותיה ולפעול להמשך צמיחת המותג בארץ שכן היצרנית רואה בישראל שוק חשוב".