מגנוס וולקר אינו אוהב לשלם הרבה עבור המכוניות שלו, הגיטרות שלו או השעונים שלו.
 
הבריטי, שהגיע לארצות הברית משפילד כדי לחפש עבודה לאחר שלא סיים תיכון, והיה בדרך מקרה למעצב אופנה אייקוני שמלביש בין היתר את מדונה וברוס וויליס, זכה לעיקר פרסומו אחרי סרט התעודה על חייו, Urban Outlaw (פורע חוק עירוני).
 
וולקר, שבבעלותו שפע מכוניות פורשה, אינו האספן האופייני של מכוניות המותג הגרמני. בהקשר זה הוא התפרסם בזכות הדרך בה הוא אוסף את המכוניות של פורשה והאופן בו הוא מעצב אותן. וולקר היה לפנים מוכרות בתקשורת מאז הסרט שפורסם ב-2012, והוא מופיע בתוכניות, סרטים ומשחקי וידאו.
 
מדברים עם מגנוס וולקר


לא שגריר, חבר משפחה
וולקר הגיע לארץ לכבוד ועידה של ארגון NOAH שמטרתו קישור בין מיזמי הייטק לגופים גדולים. פורשה היא אחת השותפות האסטרטגיות בארגון, ומעצב האופנה הגיע לכאן כאורח של אורכיד ספורט קארס, יבואנית פורשה, יחד עם מכונית התצוגה החשובה מישן E.
 
"אני לא שגריר רשמי של פורשה" פותח האיש הגבוה, שנראה כמו חבר בלהקת רוק כבד, "אני מה שנקרא 'חבר של המשפחה' – זו לא העבודה שלי, ואני לא בונה, משפץ או מוכר מכוניות, אני רק אוסף אותן וזה תחביב שלי. אבל אני אוהב לנסוע בעולם, ופורשה זה גם רכב וגם גוף שנותנים לי לנסוע.
 
"הרומן עם פורשה החל כשהייתי בגיל 10. גדלתי בשפילד התעשייתית באנגליה של שנות השישים-שבעים. על המסלולים כיכבו ג'ימס האנט במירוצי המכונית, בארי שיין באופנועים, וספורט מוטורי היה באוויר. ב-1977 הלכתי עם אבי לתערוכת המכוניות בארל קורט בלונדון וראיתי 911 עם צביעת מרטיני. המראה כל כך המם אותי עד שכתבתי להם מכתב שאני רוצה לעצב להם מכוניות, והם השיבו שאחזור אליהם כשאהיה גדול. באותה תקופה לא חלמתי שתהיה לי מכונית כזו. ב-1992, כאשר קניתי את ה-911 הראשונה שלי, זה היה סוג של הגשמת חלום – גם ההישג האישי וגם החופש לנסוע לאן שאפשר. לפני שנה, 41 שנים אחרי היום המכריע ההוא, פגשתי במכונית ההיא. במהלך קידום המכירות לספר שהוצאתי, בעלי המכונית ההיא הגיע כדי שאחתום לו על הספר". 

מדברים עם מגנוס וולקר

 
"איך זה היה? היא לא בדיוק נסעה בהתחלה כי הייתה לה בעיה במשאבת הדלק. זה היה קצת אנטי קליימקס, כי לא ידעתי שהיא לא מוכנה וכשלחצתי על המצערת היא דוממה. ועדין זה היה טוב".   
 
לא חשבת לרכוש אותה?
"יש לי 25 מכוניות כאלה, אבל קניתי אותן כשהן היו זולות, וזה היה מזמן. כשקניתי עשיתי זאת לא בגלל שחשבתי שזו תהיה השקעה אלא כי אהבתי. האיש רצה 200,000 דולר, אני קונה ב-20,000".
 
כיצד אתה מחליט מה ואיזו מכונית לחדש ?
"אני אוהב את כל מכוניות הספורט של פורשה, ואפשר להגיד שחצי ממה שיש לי הוא משופר או שונה, וחצי קרוב למקור. חלק מהמכוניות נקנו לפני שהרכב הפך כה פופולרי ואנשים שינו בהם דברים. אפשר להגיד שהמכונית שקניתי ללא מנוע היא זו שתעבור עדכון.

מדברים עם מגנוס וולקר

 
"אני מושפע בצביעה ובעדכונים מאמצע שנות השישים והשבעים שהיו תקופת הזוהר של פורשה במירוצים. אני לוקח אלמנטים מהצביעה שלהם אז, אבל גם מדברים שאני אוהב ומערב. ברור שהמכוניות מזוהות כ-911 אבל יש בהן גם ביטוי לאישיות שלי. בגלל שזה לא עסק אני לא מחויב 'לעשות את הלקוח מאושר', כך שיש לי חופש ביטוי. הכל כאן זה הסגנון שלי עם השראה משנות השישים שבעים ושילוב 'אמריקנה' של שנות השבעים; קצת סטרסקי והאץ', נייט ריידר ואיבל קניבל.
 
אני מוכר מעט מכוניות, והפעם האחרונה הייתה לפני שש שנים. מכרתי 911 טורבו כדי לרכוש שלוש. הייתי בר מזל כאשר קניתי דברים שהתייקרו פי עשרה. ברור שאנשים פונים אלי, אבל אני לא רוצה להיות עסק כי זה פחות מהנה".

מדברים עם מגנוס וולקר

 
איך אתה מסתכל על מכוניות כמו מישן E?
"זה העתיד, ואני בטוח שהיא תהיה נהדרת. אני מחלק זאת לשניים: שינוע מנקודה A ל-B, כמו מלוס אנג'לס לסנטה מוניקה, ולצרכים אלה מכונית חשמלית ואוטונומית טובה. אבל פורשה תמשיך לבנות מכוניות מרגשות. ובכלל, מכוניות נבנו במשך 125 שנים אז הן לא ייעלמו פתאום. כל זמן שנוכל להשיג דלק, מכונית עם מנוע הבעירה לא תיעלם. אני חושב שהדיבור הוא על ערי ענק, אבל החופש והכבישים הרחוקים יהיו שם וכך גם מכוניות וינטג'".