רכב הפנאי הגדול של אודי, ה-Q7, עובר רענון של אמצע החיים. ארבע וחצי שנים אחרי שהוצג הדור השני, אודי Q7 זוכה לעדכון לעיצוב החיצוני והפנימי, יותר אבזור מותרות ובטיחות וגם מצטייד ביכולת נהיגה אוטונומית חלקית.

הרכב, שנחשף בגרסת ה-"S ליין" הבכירה, מציע סבכה קדמית חדשה עם שישה פסי כרום ניצבים, פגושים ושנים מלפנים ומאחור, יחידות תאורה חדשות ופס כרום בולט שמחבר מאחור את יחידות התאורה לרוחב הדלת. גרסת ה-S ליין גם מוסיפה מיגוני גחון, פס קישוט נוסף בתחתית הפגוש הקדמי וחישוקי "19 חדשים. תמונות של גרסאות נוספות צפויות להתפרסם בהמשך.

בתא הנוסעים השינוי דרמטי עוד יותר, עם החלפת הקונסולה הקדמית מהדור היוצא בזו החדשה. בהתאם, מסך המולטימדיה המרחף הוחלף במסך המשולב בקונסולה, ומתחתיו מסך מגע נוסף לתפעול מערכות שונות. כמו לפני מתיחת הפנים, ה-Q7 יציע גם לוח מחוונים דיגיטלי, שהיה עם הצגתו בסוף 2014 חדשני במיוחד, אך הפך כיום לנפוץ יחסית אפילו במכוניות קטנות ו"עממיות" בהרבה.



אודי לא מפרסמת מידע בנוגע למנועים, למעט שיוצעו שתי גרסאות דיזל, גרסת בנזין וגרסת כלאיים נטענת משקע. כיום ה-Q7 משווק אצלנו בדגמי דיזל: 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם 286 כ"ס, גרסת כלאיים נטענת משקע של אותו מנוע עם 374 כ"ס וגרסת SQ7 ספורטיבית (4.0 ליטר, V8 ו-435 כ"ס). כבעבר, צפויות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה בכל הגרסאות.

גרסאות הבנזין והדיזל יציעו הנעת כלאיים מתונה (כמובן למעט גרסת הכלאיים הנטענת משקע) המבוססת על מערכת חשמל 48V. זו מצוידת במצבר משודרג לאגירת אנרגיית בלימה ושימוש בה לסיוע רגעי בהאצה ולכיבוי ממושך של המנוע בגלישה בין 55 ל-160 קמ"ש (למשך עד 40 שניות) ובעמידה (כבר מתחת ל-22 קמ"ש).



עוד נמסר כי אודי Q7 המחודש יוצע עם מתלי אוויר אדפטיביים (תקני עם שבעה מושבים, תוספת תשלום עם חמישה), היגוי אחורי (עם כיוון הקדמיים במהירות גבוהה לשיפור היציבות, נגד הכיוון בנמוכה לשיפור כושר התמרון) ומוטות מייצבים אקטיביים. אלו נעזרים במנוע חשמלי ל"ריכוך" ו"הקשחת" המוטות, כך שבנסיעה בקו ישר השפעתם תפחת והנוחות תשתפר, ואילו בסיבובים השפעתם תגבר וזוויות הגלגול יפחתו. ה-Q7 אף ייטה את המרכב לתוך הפנייה לשיפור האחיזה והנוחות.

אודי Q7 מתחדש - בישראל ב-2020


גרסת ה-S ליין מוסיפה לכך זאת גם מתלי אוויר בכיול ספורטיבי יותר, עם אופי פעולה נוקשה יותר והנמכה של 15 מ"מ.

שדרוג נרשם גם באבזור הבטיחות והמותרות. בין היתר תוצע מערכת תקשורת בין רכב לתשתית (V2X), שמקבלת מידע מרמזורים ותציע לנהג מידע לגבי מהירות מומלצת למעבר ב"גל ירוק". אם בכל זאת תעצרו ברמזור אדום, המערכת תציין על המסך כמה זמן נותר לירוק המיוחל.

אודי Q7 מתחדש - בישראל ב-2020


בנוסף, יש כעת מערכת לצמצום נזק משני אחרי תאונה. זו בולמת את הרכב בבטחה בצד הדרך, כדי למנוע פגיעה משנית במידה והנהג אינו מסוגל להגיב. מיד לאחר מכן היא מתקשרת לכוחות החילוץ.

אודי Q7 מתחדש - בישראל ב-2020


לטובת הפחתת עומס הנהיגה בפקקים, מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ומרחק מהרכב מלפנים. זו מסוגלת לבצע נהיגה אוטונומית בעומסים כבדים ומהירות נמוכה, מבלי שהנהג צריך להתערב. אבזור המותרות שודרג גם בדלת אחורית נפתחת בבעיטה, שורת מושבים שנייה הנעה קדימה-אחורה ושלישית מתקפלת חשמלית. כן יוצעו תפעול קולי באמצעות אמזון אלכסה וניווט עם מפות גוגל ארת' (Earth).

אודי Q7 מתחדש - בישראל ב-2020


שיווק אודי Q7 המחודש צפוי להתחיל בישראל בתחילת 2020, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי. לפי שעה לא ידוע אם יחול שינוי במחיר, שעומד כיום על החל מ-591 אלף שקל.