בדיוק כמו בשנה שעברה, מקס וורסטפן ורד בול סיימו ראשונים בגרנד פרי האוסטרי שנערך אתמול (ראשון) במסלול רד בול בשפילברג, המשמש כעולה משמו גם מסלול הבית של הקבוצה. ההישג של וורסטפן מרשים במיוחד מכיוון שעם הזינוק ירד למקום השמיני  ומשם הצליח להתקדם בעקביות עד שסיים ראשון, לאחר דו-קרב דרמטי עם לקלרק שהוכרע גם בהחלטת שופטים. זהו ניצחון ראשון למנועי הונדה מאז שחזרה לזירה ב-2015.

פרארי מובילה
בסוף השבוע האוסטרי הייתה הפעם פרארי על הגובה. הקבוצה הובילה לאורך האימונים ומקצי הדירוג, מרצדס לא מצאה קצב מנצח, ובסופם צ'רלס לקלרק היה ראשון במקצה הדירוג. המילטון הצליח לרשום הקפה מרשימה וסיים שני, אך נענש בהורדת מקומות לרביעי, מכיוון שחסם בטעות את קימי ראיקונן בתחילת מקצה הדירוג. כתוצאה מכך עלה וורטספן למקום השני וואטרי בוטס (מרצדס) התקדם לשלישי. פטל, שהפרארי שלו סבלה מתקלה, לא השתתף בחלק השלישי והמכריע של מקצה הדירוג וזינק מהמקום התשיעי.

בזינוק השתלט לקלרק על המקום הראשון בעוד וורסטפן מדרדר לאחור. אבל אט אט החל וורסטפן לתקן את המצב, התקדם ונכנס להחלפת צמיגים מאוחרת יחסית. 15 הקפות לפני הסיום הוא עבר את בוטס, שסבל כמו המילטון מהתחממות של המנוע (בעיה שגרמה לקבוצה להוריד קצב כדי לשמור עליו.



עקיפה זו אפשרה לנהג ההולנדי להסתער על המוביל, לקלרק, שעד אז נראה כמנצח הוודאי. על צמיגים טריים יותר וורסטפן היה מהיר יותר וביצע ניסיון עקיפה ראשון חמש הקפות לסיום וכמעט הצליח בהקפה שאחרי.

וורסטפן ראשון
בפעם הבאה, שלוש הקפות לסיום, הצליח וורסטפן לעקוף את לקלרק, אבל במהלך העקיפה נגעה המכונית שלו בזו של לקלרק וגרמה לה לרדת מהמסלול. חלפו יותר משלוש שעות עד ששופטי המסלול סיימו את הדיונים והחליטו לאשר את העקיפה ואת ניצחונו של וורסטפן, שקבע גם את ההקפה המהירה במירוץ. לקלרק המאוכזב ופרארי נותרו עדיין ללא ניצחון השנה. 

שלישי סיים בוטס שהצליח לשרוד מתקפה קשה של פטל לאחר שהאחרון, במירוץ מצוין, עלה למקום הרביעי מהתשיעי בזינוק. המילטון, שנאלץ להחליף כנף קדמית באמצע המירוץ, סיים חמישי בסוף שבוע מאוד בינוני עבורו ועבור מרצדס. 

מקלארן המשיכה להפגין שיפור משמעותי, לנדו נוריס סיים שישי וקרלוס סיינז שמיני, וביניהם ההתמקם הנהג השני של רד בול, פייר גסלי. תשיעי סיים קימי ראיקונן, שהקדים את חברו לקבוצת אלפא רומיאו, אנטוניו ג'ובינצי.    



גרנד פרי אוסטריה, מסלול רד בול, שפילברג, 30.6.19
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. צ'רלס לקלרק – פרארי
3. ואטרי בוטס – מרצדס
4 .סבסטיאן פטל – פרארי
5. לואיס המילטון – מרצדס
6. לנדו נוריס – מקלארן
7. פייר גסלי – רד בול
8. קרלוס סיינז – מקלארן
9. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
10. אנטוניו ג'ובינצי – אלפא רומיאו

אליפות העולם לנהגים לאחר 9 מירוצים מתוך 21
1. לואיס המילטון – 197 נק'
2. ואטרי בוטס – 166 נק'
3. סבסטיאן פטל – 123 נק'
4. מקס וורסטפן – 126 נק'
5. צ'רלס לקלרק – 105 נק' 

אליפות העולם ליצרנים לאחר 9 מירוצים מתוך 21
1. מרצדס – 363 נק'
2. פרארי – 228 נק'
3. רד בול – 169 נק'
4. מקלארן – 52 נק'
5. רנו – 32 נק'