התביעה בשטוטגרט, גרמניה, צפויה להשית קנס של בין 800 מיליון למיליארד יורו (3.91-3.12 מיליארד שקל) על דיימלר, יצרנית מרצדס. זאת, בגין עבירות של זיוף נתוני זיהום אוויר, כך מדווח מגזין ה"דר שפיגל" הגרמני. 

רשות הרכב הגרמנית מצאה תוכנת זיוף שהותקנה בדגמי מרצדס C-קלאס ו-E-קלאס עם מנועי דיזל, ודרשה מהיצרנית לקרוא 280 אלף מכוניות לתיקון, כך על-פי הדיווח. הקנס הצפוי על העבירה עומד על עד 5,000 יורו (19.5 אלף שקל) לכל מכונית.

דובר מטעם התביעה אמר בתגובה לדיווח כי החקירה עדיין בעיצומה וכי לא תושלם לפני סוף השנה. דיימלר סירבה להגיב כל עוד החקירה מתנהלת.

דיימלר עשויה לספוג קנס עתק באירופה בגין זיוף נתוני זיהום


בחודש מאי 2017, חוקרים פשטו על משרדי דיימלר כחלק מחקירת הונאה הקשורה להצגת נתוני זיהום מזויפים ברכבי דיזל. זו הייתה אחת מני חקירות רבות שנפתחו כנגד מספר יצרניות בגרמניה ומדינות רבות אחרות בעולם - בראשן ארה"ב - לאחר חשיפת פרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן.

דיימלר נמצאת תחת חקירה גם בארה"ב. בפברואר 2016 הרשות להגנת הסביבה (EPA) האמריקנית ביקשה ממרצדס להסביר חריגות ברמות הזיהום בכמה ממכוניות הדיזל שלה.

התביעה בגרמניה הפיקה צווים מנהליים בכדי להשית קנסות על פולקסווגן, אודי ופורשה בפרשת דיזלגייט, חקרה והגישה כתבי אישום כנגד בכירים ביצרנית בגין מעורבותם בפרשה. גם בכירים שידעו ולא התריעו בזמן על העבירה עשויים להיענש.

דיימלר עשויה לספוג קנס עתק באירופה בגין זיוף נתוני זיהום


בחודש מאי האחרון, התביעה בגרמניה הטילה קנס בסך 535 מיליון יורו (שני מיליארד שקל) על פורשה ו-90 מיליון יורו (352 מיליון שקל) על בוש, שפיתחה את תוכנת זיוף זיהום האוויר לבקשת פולקסווגן. התביעה בבראונשוויג השיתה קנס בסך מיליארד יורו על פולקסווגן ולאחרונה גם כתב אישום כנגד מנכ"ל אודי, על חלקו בפרשה. במינכן הוטל קנס בסך 800 מיליון יורו כנגד אודי.