האם כך תיראה מכונית הפאר של מרצדס בעתיד? מכונית התצוגה EQS של מרצדס מעניקה הצצה לכיוון אליו הולכת ה-S-קלאס, ספינת הדגל של המותג ואחת המכוניות הטובות בעולם. הדור הבא של המכונית, שהוצגה במתכונתה הנוכחית ב-2013, יוצג ככל הנראה רק בעוד שנתיים-שלוש.

ה-EQS ממחישה איך עשוי להיראות השילוב בין שפת העיצוב של מותג EQ, שמציע את רכב הפנאי EQC ובקרוב יתרחב לדגמים נוספים, לבין שפת העיצוב של מכוניות הפאר של מרצדס. התוצאה בהחלט מרשימה, עם קווים נקיים, "סבכה" דיגיטלית שכוללת 188 נורות לטובת תקשורת עם הסביבה, וחלק אחורי בו 229 כוכבים מוארים יוצרים את תאורת הדרך והבלימה.

תא הנוסעים של ה-EQS הושפע לדברי מרצדס מעולם יאכטות הפאר. תמצאו שם ארבעה מושבים נפרדים בעיצוב עגלגל וקונסולה קדמית שמשתפלת אחורה, עוברת בין המושבים ומגיעה עד לחלק האחורי, שם היא עוטפת את הנוסעים ויוצרת מעין כוכים אינטימיים.



מרצדס בחרה להשתמש בחומרים טבעיים וממוחזרים לתא. וכך לצד עץ ועור מלאכותי תמצאו גם פלסטיק ממוחזר מבקבוקים ומפסולת שנאספה מהאוקיינוסים.

כך תיראה מרצדס S-קלאס הבאה?


ה-EQS היא, כמובן, מכונית חשמלית. שני מנועים - אחד לכל סרן - יוצרים הנעה כפולה ומפיקים 476 כ"ס ו-77.4 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.5 שניות. מצברי 100 קילוואט-שעה מאפשרים טווח של 700 ק"מ וניתנים לטעינה ל-80% בתוך 20 דקות על-ידי עמדת טעינה בהספק של 350 קילוואט.



אז האם זו ה-S-קלאס הבאה? בינתיים מרצדס שומרת את התשובה לכך קרוב לחזה. אבל עם שמועות על כך שספינת הדגל הבאה תציע יכולת אוטונומית וגם גרסה חשמלית - זה בהחלט אפשרי.