באירוע שנערך בסוף השבוע בפירנצה, איטליה, פיאט חשפה את ה-500X ספורט - רמת גימור ספורטיבית חדשה של רכב הפנאי הקטן. פיאט 500X, שמשווק גם בישראל אך זוכה אצלנו להצלחה קטנה בהרבה מאשר באירופה (שם הוא ממובילי הקטגוריה), עבר מתיחת פנים לפני שנה, אך זו עוד לא הגיעה אלינו.

הגרסה החדשה מכונה כאמור ספורט, ותציע בהתאם כיול מתלים ספורטיבי הכולל בולמים בעלי שיכוך תדר סלקטיבי (FSD), כמו גם הנמכה של 13 מ"מ ואופציה לחישוקי "19 עם צמיגים רחבים (225/40). בסך הכל פיאט מבטיחה שיפור מורגש ליכולת הדינמית ביחס לדגמי 500X רגילים.

גרסת הספורט כוללת גם עיצוב ייחודי, עם פגושים שונים ובצבע הרכב, פתח מפלט כפול מאחור, חצאיות וספויילרים ועוד עדכונים קלים. המטרה היא יותר "דינמי" ופחות "שטח", עבור מי שרכב הפנאי שלו אפילו לא מתיימר לרדת מהאספלט.



למרות השם, הספורט לא מציעה תוספת כוח. היא תוצע עם מבחר המנועים הקיים - החל מ-1.3 ליטר טורבו-דיזל עם 95 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית, דרך 1.0 ליטר טורבו-בנזין או 1.6 ליטר טורבו-דיזל (שניהם עם 120 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, או רובוטית כפולת מצמד בתוספת תשלום בדיזל). בפסגת ההיצע שוכנת ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין, עם מנוע חדש שמפיק 150 כ"ס ושהצטרף למבחר במתיחת הפנים האחרונה. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

פיאט 500X - גם בגרסת


ה-500X מוצע עדיין בישראל עם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין היוצא (140 כ"ס). לפי שעה לא ידוע מתי יושק הדגם המחודש והאם סמל"ת מתכוונת להציע אצלנו את גרסת הספורט.