נהג המרוץ האגדי ג'קי איקס, שחגג היום (ד') יום הולדת 75, זכה למתנה מעוררת קנאה מפורשה: מהדורה מיוחדת של ה-911 בהשראתו. ולא סתם, זוהי המהדורה המיוחדת הראשונה מאז הוצגה ה-911 החדשה (992).

תחת השם "מהדורת אגדה בלגית" (Belgian Legend Edition), ה-911 קאררה 4S תוצע ב-75 יחידות בלבד, ובהשראת אגדת המרוצים איקס, שרשם שישה נצחונות במרוץ ה-24 שעות של לה מאן (עם פורשה כמובן) והתחרה גם בפורמולה 1.

המהדורה המיוחדת צבועה בגוון ייחודי - "כחול X" - שיוצר במיוחד על-ידי מחלקת ההתאמה האישית של פורשה, "פורשה אקסקלוסיב מנופקטור" (Porsche Exclusive Manufaktur). גוון הכחול מחקה את הגוון ששימש את איקס בקסדת המרוץ המיתולוגית שלו (יחד עם לבן), ובהתאם החישוקים אף הם בכחול X יחד עם לבן - אותו הוסיפו ביצרנית על-ידי חריטת לייזר, לא פחות.

שמה X: פורשה 911 החדשה במהדורה מיוחדת ראשונה
ג'קי איקס עם מכונית המירוץ הקלאסית והמחווה המודרנית (צילום: פורשה)

על קורת B מאחורי דלת הנהג תמצאו תג עם חתימתו של איקס ודגל בלגיה, ובספי הדלתות נוסף הכיתוב "מהדורת אגדה בלגית" עם לוח מסיבי פחמן. ה-911 המיוחדת, שעוצבה יחד עם סדנת העיצוב הפנימית של פורשה ויבואנית המותג הבלגית, כוללת גם מושבי עור שחורים עם תפרים אפורים, תפרי "X" בקונסולה הקדמית ודיפוני הדלתות בעבודת יד, משענת יד חתומה על-ידי איקס ומפתח בצבע הרכב עם חתימת הנהג.

שמה X: פורשה 911 החדשה במהדורה מיוחדת ראשונה
צילום: פורשה
שמה X: פורשה 911 החדשה במהדורה מיוחדת ראשונה


מבחינת יחידת הכוח אין שינויים - ה-911 המיוחדת תוצע בגרסת הקאררה 4S, שמציעה מנוע 3.0 ליטר טווין-טורבו, 450 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות, ל-160 קמ"ש בתוך 8.0 שניות ול-200 קמ"ש בתוך 12.4 שניות. המהירות המרבית אגב עומדת על 308 קמ"ש ותצרוכת הדלק על 11.1 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. מחיר המהדורה המיוחדת לא פורסם.

שמה X: פורשה 911 החדשה במהדורה מיוחדת ראשונה
צילום: פורשה