מארגני תערוכת בייג'ינג, מתערוכות הרכב החשובות בעולם כיום, הודיעו כי ידחו את האירוע בגלל התפרצות וירוס הקורונה בסין. זוהי מכה נוספת לתעשיית הרכב הסינית בפרט והעולמית בכלל, שהתפרצות הווירוס גרמה להשבתות נרחבות במפעליה ולצניחה במכירות בסין ומדינות אחרות.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ממארגני התערוכה, שהייתה אמורה להתקיים ב-30-21 באפריל, נמסר כי היא תידחה למועד עליו יוכרז בהמשך.

על-פי הרשויות בסין, 1,770 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהידבקות בווירוס הקורונה וכ-70,500 נדבקו במחלה. מאמצי הממשלה המקומית לבלום את התפשטות הנגיף פגעו ביצרניות הרכב, שהיו אמורות להתחיל להעביר תצוגות לתערוכה, כך על-פי דיווח של עיתון אוטומובילווק הגרמני. גם יצרניות זרות שביקשו להשתתף בתערוכה, לא הורשו להכניס מטענים לסין.

קורבן נוסף לווירוס הקורונה: תערוכת בייג'ינג
צילום: יח"צ

מאז יצאה לדרך ב-1990, תערוכת בייג'ינג גדלה לאחת הגדולות והחשובות בעולם. מלבד התעשייה המקומית, יצרניות רכב מכל העולם חושפות בה בכורות עולמיות. אודי, ב.מ.וו, מרצדס, פורד ופולקסווגן חשפו בתערוכה שהתקיימה ב-2018 דגמים חדשים שיועדו גם לשווקים מחוץ לסין.

קורבן נוסף לווירוס הקורונה: תערוכת בייג'ינג
צילום: יח"צ

בדומה לתערוכות פרנקפורט ופריז, בייג'ינג מתקיימת אחת לשנתיים בשנה מתחלפת עם תערוכת שנגחאי הקטנה יותר. יצרניות הרכב עדיין לא הודיעו על תוכניותיהן לתערוכה השנה ולא ידוע איזו השפעה תהיה על חשיפת דגמים חדשים שתוכננה לאפריל.