סדנת השיפורים הגרמנית בראבוס חשפה ערכת שיפורים למרצדס EQC, רכב הפנאי החשמלי של מרצדס שעדיין לא משווק בישראל. הרכב הסדרתי הראשון בתולדות מרצדס זוכה לטיפול מלא של הסדנה - החל מעיצוב ועד לביצועים.

במאמץ להישאר רלוונטית גם בעידן שאחרי הבנזין והדיזל, בראבוס מתמקצעת גם בשיפורי חשמליות. במקרה של ה-EQC היא מציגה שיפור של 14 כ"ס להספק המרבי - 422 לעומת 408 במקור ושל יותר משבעה קג"מ למומנט המרבי - 84.6 לעומת 77.4 ברכב הפנאי הרגיל.

התוצאה היא שיפור של 0.2 שניות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש - 4.9 לעומת 5.1 שניות. המהירות המרבית נותרה מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש, כדי לא לפגוע יותר מדי בטווח. בראבוס לא מציינת מה הטווח של גרסתה ל-EQC, נתון שייחשף בהמשך לאחר שהרכב יעבור תקינה.

מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי
צילום: בראבוס

בהקשר זה נציין כי ל-EQC הרגיל מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 80 קילוואט-שעה (קוט"ש). אלו מספקים טווח נסיעה של 417 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP. גרסת בראבוס תעשה שימוש באותו מערך מצברים.

מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי
צילום: בראבוס

מלבד תוספת הכוח, בראבוס תציע גם ערכת עיצוב מלאה, שכוללת החלפת סמלי מרצדס ב-"B" של בראבוס, שדרוגים לאווירודינמיות ועיצוב כללי אגרסיבי יותר. את השינוי בחוץ משלימים חישוקים בעיצוב ייחודי ובמידה "20 עם צמיגי פירלי פי-זירו בגודל 255/45 מלפנים ו-285/40 מאחור. לא מספיק? יש גם "21 עם צמיגי קונטיננטל קונטי-ספורט-קונטקט (255/40 מלפנים ו-285/35 מאחור).

מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי
צילום: בראבוס

בתא הנוסעים תוכלו להזמין כמעט כל שינוי שתרצו, החל מתוספות אבזור קטנות ועד להחלפה מלאה של כל חומרי הדיפון ותוספות אבזור מיוחדות. מחיר ה-EQC בראבוס לא פורסם וגם מועד תחילת השיווק עדיין אינו ידוע. ה-EQC הרגיל, שאמור היה להיות מושק בישראל עוד אשתקד, עשוי לנחות כאן במהלך השנה.

מתח גבוה: בראבוס משפרת את מרצדס EQC החשמלי
צילום: בראבוס