פורד ישראל משיקה את פורד אקספלורר 2021 החדש אשר נחשף בארצות הברית בתחילת השנה שעברה. הרכב היה אמור להגיע אלינו לפני מספר חודשים אך התעכב בגלל משבר הקורונה העולמי. הדור החדש, השישי במספר לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארצות הברית, שונה לחלוטין מקודמו. זה מתחיל בכך שהוא נשען על פלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע אורכי, זאת לעומת פלטפורמת הנעה קדמית עם מנוע רוחבי בעבר. 

בתחום חטיבות הכוח אקספלורר החדש משתמש במנועי טורבו מודרניים, כאשר הגרסה המקומית עושה שימוש במנוע ה-2.3 ליטר (4 ציל') המוגדש המפיק 300 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים, ישנה אפשרות לתפעול ידני מההגה. לגרסה המקומית הנעה כפולה, אך בפורד ישראל ישקלו בעתיד להביא גם גרסת הנעה אחורית במחיר נמוך יותר. לעומת מנוע ה-3.5 ליטר ששווק כאן בדור היוצא ההספק עלה ב-10 כ"ס כאשר צריכת הדלק הממוצעת ירדה ב-22.5% ועומדת כעת על 9.8 ק"מ לליטר (הציון הירוק הוא 15). 

פורד אקספלורר 2020 החדש בארץ: החל מ-355,000 שקלים
צילום: פורד

הרכב הגדול של פורד שמר על מימדים דומים לקודמו והוא מעט יותר ארוך (ב-6 ס"מ) עם 507 ס"מ. עם זאת בסיס הגלגלים צמח ב-16 ס"מ מאוד משמעותיים ל-302 ס"מ מרשימים. למרות הצמיחה במידות הוא קל יותר ב-50 ק"ג.  

בתחילת דרכו המקומית אקספלורר משווק ברמת גימור אחת המכונה 'לימיטד'. לפי שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, הסיבה לכך נובעת משום שכ-75% מרוכשי הדגם בעבר העדיפו גם כך את רמת הגימור המצוידת והיקרה על פני האפשרויות הזולות יותר. 

שופע ציוד 
לאקספלורר החדש חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ', תאורת לד, גג זכוכית פנוראמי, דלת אחורית חשמלית וכמובן גם רשימת אבזור ארוכה. הוא מגיע כסטנדרט עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, קיפול חשמלי לשורת המושבים האחורית, ריפוד עור למושבים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, אוורור למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ', מערכת שמע עם 12 רמקולים של B&O, תאורת אווירה צבעונית, טעינה אלחוטית, מפתח חכם ועוד ועוד. 

פורד אקספלורר 2020 החדש בארץ: החל מ-355,000 שקלים
צילום: פורד

בתחום הבטיחותי מערך מלא עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, הימנעות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום תאורה אוטומטי. 

האקספלורר החדש מצויד בצמיגי SelfSeal של משלין שכוללים שכבה פנימית עם יכולת לאטום את הצמיג במקרה של חדירת מסמר או בורג. לטענת מישלן, ולהבדיל מצמיגי "אל תקר" המוכרים (Run Flat) היכולת הזו מגיעה מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה.

פורד תאפשר לבחור בין שורת מושבים מרכזית לשלושה לבין שני מושבי "קפטיין" נפרדים לגמרי בשורה המרכזית ללא תוספת מחיר. פורד אקספלורר נמכר בשנים האחרונות בקצב של כ-500 יחידות לשנה ובדלק מוטורס מצפים לנתונים דומים בהמשך. 

פורד אקספלורר 2020 החדש בארץ: החל מ-355,000 שקלים
צילום: פורד

ומה יהיה בעתיד 
בתחילת 2021 אמורה להגיע לארץ גרסת ST שמצוידת במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו. זה מייצר 400 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 5.2 שניות. לגרסה זו הופעה ספורטיבית יותר וכיול מתלים בהתאם. המחיר צפוי לנוע סביב 450,000 שקלים. 

במחצית השנייה של 2021 עשויה להגיע גרסה היברידית נטענת של האקספלורר. זו מצוידת במנוע ה-3.0 ליטר כפול המגדשים ויחד עם היחידה החשמלית מציעה 457 כ"ס. הטווח החשמלי הוא 42 ק"מ. גרסה הזו צפויה להיות יקרה משמעותית מהדגם הרגיל.

פורד אקספלורר 2020 החדש בארץ: החל מ-355,000 שקלים
צילום: פורד