מרצדס הכריזה על דגם חדש של מסחרית קטנה, T קלאס, המיועדת למשפחות הרוצות ברכב כזה לצורכי "פנאי פעיל". מרצדס מציינת כי הדגם החדש יתייחס אל המסחרית הקטנה אותה היא משווקת, כמו ש-V-קלאס מתייחס למסחרית הבינונית ויטו – דגם מפואר בהרבה, שימושי למשפחה אך מוצלח גם להולכת נוסעים, יחד עם שמירה על יכולות שינוע סחורה. 

הדגם החדש ישווק ב-2021 ובשלב זה פרסמה מרצדס קדימון מלווה בצללית.

נאום ההנהלה
"עם מרצדס T קלאס, נציע רכב שיאפשר למשפחות עם אורח חיים אקטיבי להיכנס לעולם של מרצדס" אומר מרקוס בראייטשוורדט, מנהל חטיבת הוואנים של מרצדס, " לקוחות אלה מחפשים רכב אטרקטיבי, קומפקטי ופרקטי. "עם המבנה החדש של T קלאס והעיצוב שלו, ניצור מיזוג של שימושיות ושל כדאיות" אומר גורד ווגנר, המעצב הראשי של קבוצת דיימלר, "עם שפת העיצוב הייחודית שלנו, 'טוהר חושני', אנחנו יוצר בן לוויה אטרקטיבי למשפחה, מכיוון ש-T קלאס מעורר השראה עם העיצוב שלו, הפרופורציות והערך המורגש שלו".

מרצדס מציינת כי הדגם החדש יפגין באופן ברור את שייכותו למשפחת הדגמים שלה, וטוענת כי יציע שילוב אטרקטיבי של יכולת/מחיר. T קלאס יפנה גם לספקי סחורות – סגמנט הגדל והולך עם הגידול הדרמטי במסחר מקוון – המעוניינים ברכב מהודר, וגם לצורך זה יוצע במהדורה חשמלית מלאה.

מרצדס T קלאס – המסחרית הקטנה שתגיע
צילום: מנהל

השוק המשותף
שיתוף פעולה בין יצרנים בתחום המסחריות מתקיים באירופה מאז שנות השמונים. מרצדס מצידה מקיימת בעשור האחרון שת"פ עם רנו – המסחרית הקטנה סיטאן, שהיא רנו קנגו, עוד מ-2012; שיווק הטנדר X קלאס (הטנדר אלסקן/ניסאן נווארה) שייצורו הופסק; מנוע הטורבו-בנזין 1.3 ליטר – והדגם המדובר הוא למעשה הדור החדש של רנו קנגו.

כידוע, גם המתחרה הגדולה בסגמנט, סיטרואן ברלינגו, מוצעת בגרסה מסחרית פשוטה וגם במהודרת לפעילות פנאי עבור המשפחה; אותו דגם משרת אצל פיג'ו בשני שמות מובחנים לכל אחת מגרסאות אלה, פרטנר וריפטר; גם לדגם הזה שותפה יצרנית ענק שאינה מייצרת אותו אך משווקת אותו תחת שמה: טויוטה פרואייס סיטי.

רנו תסיים ב-2021 את כהונתו של הדור השני של קנגו שיצא לאור ב-2007, עשר שנים לאחר שהושק, ותמונות ריגול של הדגם החדש מסתובבות ברשת. הדגם החדש יוצע, כמו היום, בשלוש מידות שונות של בסיס גלגלים, אורך מרכב וגובה, וכך מן הסתם גם T קלאס וסיטאן החדשה. כבר כיום (ומ-2011) מוצעת קנגו עם הנעה חשמלית (סוללה של 33 קוט"ש), ולדור השלישי תהיה כזו משופרת יותר, לפחות עם סוללה 41 קוט"ש, כפי שיש כיום לזואי.